تاکید مجدد رهبر انقلاب بر ارتقای بهره‌وری

رهبر انقلاب با اشاره به سطح بسیار پایین بهره‌وری در اقتصاد کشور یعنی مصرف زیاد و بازده کم فرمودند: بهره‌وری ما در آب از اغلب کشورهای دنیا کمتر بوده و در شدت انرژی چند برابر کشورهای پیشرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز، رهبر انقلاب در بیانات خود در جمع مسئولان نظام مجددا بر موضوع ارتقای بهره وری تاکید کردند و در بخشی از بیانات خود که به بیان چند توصیه‌ی کلیدی در مساله اقتصاد پرداختند تا مسئولین به اینها توجّه داشته باشند، بهره وری را نیز جزو این مسائل کلیدی برشمردند.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری در مشروح بیانات ایشان آورده است: «مسئله‌ی بعدی، که آن هم خیلی مهم است در مسئله‌ی اقتصاد ــ که این توصیه‌ی کارشناس‌ها است به ما و مکرّر این را میگویند ــ مسئله‌ی بهره‌وری است. در برنامه‌ی ششم ــ که مصوّبه‌ی مجلس را داشت و یک قانون مسلّمی بود؛ که بعد هم تمدید شد، امسال هم یک مقداری تمدید شده ــ رشد اقتصادی کشور هشت درصد معیّن شده بود؛ تصریح شده بود که یک‌سوّم این رشد باید از طریق بهره‌وری باشد.

انسان وقتی نگاه میکند به این سالهای گذشته، میبیند که نه‌فقط یک‌سوّم رشد، با بهره‌وری انجام نگرفت یعنی بهره‌وری، رشد پیدا نکرده و اقتصاد را رشد نداده، بلکه سطح بهره‌وری بسیار‌بسیار پایین است. رقمهایش موجود است؛ حالا به من هم داده‌اند، من نمیخواهم اینجا آمار و ارقام بدهم امّا  سطح بهره‌وری خیلی‌خیلی پایین است. بهره‌وری‌ ما در مورد آب از اغلب کشورهای دنیا کمتر است؛ در مورد انرژی، بهره‌وری ‌ما خیلی‌خیلی کم است. من چند سال پیش در سخنرانی اوّل سال هم گفتم این را که شدّت انرژی در کشور ما ظاهراً چند برابر کشورهای پیشرفته است؛ یعنی مصرف زیادی و بازده کم. این هم یک مسئله.»

شایان ذکر است که ایشان در سخنرانی های متعدد و همچنین در اسناد بالادستی از جمله سیاستهای کلی نظام بر مقوله مهم بهره وری تاکید داشتند.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *