ارتقای بهره‌وری در اعضای APO از طریق برنامه های TES

سازمان بهره وری آسیایی (APO) برنامه های متناسب با هر کشور را برای پاسخگویی به نیازها و چالش های منحصر به فرد هر یک از اعضا ارائه می دهد. یکی از این ابتکارات، برنامه خدمات تخصصی فنی (TES) است که شامل استفاده از شبکه کارشناسان حرفه‌ای APO برای انجام مداخلات فشرده برای ارتقای شایستگی‌های NPOها و صنایع محلی است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ور نیوز، یک پروژه 8 روزه TES در مورد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (OHSMS) ISO 45001 برای مجریان اصلی در صنعت سنگین برای مغولستان به طور مجازی توسط مدرسی از هند انجام شد.

بیست نفر از کارشناسان، مهندسان و مدیران بخش خصوصی MPO در این دوره آموزشی شرکت کردند و دانش عمیقی در مورد ممیزی ایمنی شغلی با هدایت ISO 45001 و مدیریت مؤثر تیمی از حسابرسان به دست آوردند. شرکت‌کنندگان تأثیر مثبتی بر درک خود از موضوعات تحت پوشش گزارش کردند و از طریق اشکال مختلف ارتباطی که در طول جلسات مجازی در دسترس بود، تعامل داشتند.

اجرای چارچوب شایستگی

یکی دیگر از پروژه‌های TES در مورد طراحی، توسعه، و اجرای چارچوب شایستگی برای تنظیم‌کننده‌ها (Competency Framework for Regulators) برای فیلیپین به‌صورت حضوری توسط یک مدرس از نیوزلند، 27 تا 31 مارس انجام شد. جلسات آموزشی رسمی 20 پرسنل DAP را قادر ساخت تا مهارت ها و دانش خود را برای توسعه پروژه ها و برنامه های کاری آتی بر اساس چارچوب شایستگی افزایش دهند. گسترش بالقوه این موضوع برای ایجاد یک محیط نظارتی که نوآوری را در بخش عمومی ترویج می کند، مورد بحث است.

آینده‌نگاری استراتژیک و مدیریت نوآوری برای SMEها

APO همچنین همکاری دوجانبه بین اعضای خود را برای ارتقای رشد جمعی و مزایای مشترک در یادگیری از تجربیات منحصر به فرد یکدیگر تسهیل می کند. یک پروژه همکاری دوجانبه بین سازمان‌های غیر دولتی فیجی و تایلند از 28 تا 31 مارس در بانکوک، تایلند، با تمرکز بر آینده‌نگاری استراتژیک و مدیریت نوآوری برای شرکت‌های کوچک و متوسط (focusing on Strategic Foresight and Innovation Management for MSMEs) در فیجی سازمان‌دهی شد. به چهار نماینده از فیجی از طریق بازدیدها و تعاملات در محل با FTPI، موسسات محلی و سازمان ها، بینش های ارزشمندی در مورد کاربردهای عملی این مفاهیم داده شد. NTPC و FTPI برای ادامه مبادلات دوجانبه خود به همکاری طولانی مدت ابراز علاقه کردند.

با پرداختن به نیازهای هر یک از اقتصادهای عضو و ترویج اشتراک دانش در سراسر مرزها، APO همچنان به ایفای نقش اساسی در شکل دادن به آینده ای سازنده تر، پایدارتر و انعطاف پذیرتر برای منطقه ادامه می دهد.

منبع: سازمان بهره وری آسیایی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *