بهره‌وری آب در بخش کشاورزی؛ یک سوم میانگین جهانی

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران گفت: در حال حاضر میانگین بهره‌وری هر مترمکعب آب در بخش کشاورزی به میزان یک سوم تا یک چهارم نُرم جهانی است، در حالی که با برنامه‌ریزی درست می‌توان بهره‌وری این بخش را افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ور نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ارسلان قاسمی افزود:‌ فاصله قیمت محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره مردم 2 تا 4 برابر است که به نظر می رسد باید واسطه ها کم شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران درباره رشد تولید در عین مهار تورم در بخش کشاورزی اظهار داشت: وقتی گفته می شود رشد تولید همراه با مهار تورم باشد، باید به گونه‌ای عمل شود که عامه مردم حس کنند که تورم مهار شده است و اثر مستقیم در سفره مردم دیده شود.

وی تأکید کرد: شایسته است دولت با برنامه ریزی صحیح تورم را مهار کند و وظیفه بخش غیردولتی رشد تولید است و تولید هم زمانی انجام می‌شود که تورم کنترل و اقتصاد با ثبات شود.

قاسمی تصریح کرد: نقدینگی یکی از مهمترین عوامل تورم است که برای جلوگیری از رشد نقدینگی، باید نرخ ارز تعدیل شود و تعامل سیستم اقتصادی ما با اقتصاد جهان و شبکه بانکی جهان برقرار شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه امسال از نظر کشاورزی سال پربارشی بوده،‌ تاکید کرد: می‌توانیم قدم‌های مؤثری برای حفظ معیشت مردم برداشت، اما نباید چشم فقط به بارش آسمان باشد، بلکه باید بتوانیم برنامه‌ریزی جهت افزایش بهره‌وری از مصرف آب داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر میانگین بهره‌وری هر مترمکعب آب در بخش کشاورزی به میزان یک سوم تا یک چهارم نُرم جهانی است، در حالی که با برنامه‌ریزی درست می‌توان بهره‌وری این بخش را افزایش داد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *