بهره‌وری، حلقه مفقوده اقتصاد کشور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بهره‌وری را حلقه مفقوده اقتصاد کشور دانست و گفت: تحقق نرخ رشد 8 درصدی یک کار انقلابی بزرگ است که به عنوان یک واجب عقلی، شرعی، سیاسی همه در تحقق آن مکلف هستند، بنابراین با ضمن توجه به مقوله بهره‌وری تمام توان خود را در جهت رسیدن به این هدف به‌کار بست.

به گزارش پایگاه خبری بهره ور نیوز به نقل از تسنیم، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی افزود: مسئله امروز کشور مدیریت ناصحیح منابع کشور و هدررفت بخش عظیمی از این منابع است، بنابراین باید اصلاح الگوی مصرف، مدیریت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع تایید را به عنوان یک ضرورت در جامعه نهادینه کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نرخ رشد 8 درصد در حوزه اقتصادی باید ضمن کاهش هزینه‌های اضافی، مصرف بی‌رویه را هم در جامعه کاهش داد، مبارزه با تورم  در سایه  تولید مولد و تولید با ارزش‌افزوده محقق می شود و تولید داخل باید صادرات را افزایش دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به شعار سال گفت: مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی امسال را سال رشد تولید و مهار تورم نامگذاری کردند، زیرا تیشه به این امر واقف هستند که تولید نسخه شفابخش اقتصاد کشور است و باید در همه بخش‌های کشور محقق شود و این نیازمند عزم ملی و اراده همه‌جانبه است.

وی اضافه کرد: آنچه کشورهایی همچون کره جنوبی، ژاپن و چین را به عنوان قدرت اقتصادی در جهان مطرح کرده است برخورداری از منابع منابع خام و اولیه نیست بلکه این کشورها که بازارهای جهانی را تحت سیطره دارند، داری تولیدات باکیفیت، کار و تلاش شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی هستند.

دری نجف‌آبادی بر لزوم به‌کارگیری نیروهای متخصص و توانمند در حوزه صنعت تاکید کرد و افزود: بهره‌وری نیروی کار اولویت اول در حوزه صنعت است و مدیران صنایع باید توجه کنند که با به‌کارگیری افراد متخصص، توانمند، دلسوز، باانگیزه، پاک دست و بانشاط، ضمن کادرسازی زمینه ارتقا بهره‌وری و رشد تولید را فراهم کنند، با برنامه‌ریزی هدفمند می‌توان به تحول در بخش‌های مختلف دست یافت و چالش‌ها و مشکلات جامعه را برطرف کرد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *