برگزاری کنفرانس بهره‌وری و رشد سبز در هند

کنفرانس «بهره وری و رشد سبز: پارادایم های در هم تنیده جدید» با همکاری سازمان بهره وری آسیایی و شورای بهره وری هند از 14 الی 16 ژوئن در این کشور برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، برای چندین دهه، APO فعالیت های مربوط به حفاظت از محیط زیست را انجام می دهد و این کنفرانس نیز در همین راستا برگزار می‌شود. چنانچه مفهوم بهره وری سبز (GP) که توسط APO توسعه یافته است، چارچوبی را برای بهبود همزمان بهره وری، کیفیت و سودآوری با کمترین تأثیر زیست محیطی در اختیار صنعت قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد (COP26) پیمان آب و هوای گلاسکو 2021 را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای محدود کردن افزایش دمای جهانی به 1.5 درجه سانتی‌گراد تصویب کرد. در حالی که بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، سازگاری با تغییرات آب و هوا، تامین مالی و همکاری متمرکز بود، COP27 که اخیراً به نتیجه رسید، مجدداً تعهدات خود را برای محدود کردن افزایش دما تأیید کرد.

این معاهده، از طریق توافقی برای تأمین بودجه «ضرر و زیان» برای کشورهایی که با تأثیرات نامطلوب تغییرات آب و هوایی مواجه هستند، یک قدم فراتر رفت. هند در سال 2023 با شعار “یک زمین، یک خانواده، یک آینده” ریاست گروه 20 را بر عهده گرفت و بر ارزش همه اشکال زندگی تاکید کرد. این در هم افزایی با ابتکار دولتی، موسوم به Mission Lifestyle for Environment (LiFE) برای ایجاد آینده ای پاک تر، سبزتر و آبی تر است که در اکتبر 2022 راه اندازی شد که از محورهای این همایش نیز به شمار می ‌آید.

مطالب مرتبط:

برای مطالعه: بهره‌وری سبز و اقتصاد دورانی

مافیای اقتصادی در کمین بهره‌وری سبز

راه ناهموار «بهره‌وری سبز»

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *