تاکید مجدد رئیسی بر بهره‌وری + فیلم

رئیسی بار دیگر بر موضوع بهره وری تاکید کرد و گفت که با این میزان نیروی کارآمد باید افزایش بهره‌وری داشته باشیم. افزایش پیدا نکردن میزان بهره‌وری ما را به مشکل می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر سید ابراهیم رئیسی امروز دوشنبه در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه در بخشی از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب مهمترین نیاز دوره پیش‌ رو را تحول عنوان کردند و در تبیین تحول نیز فرمودند که عبارت است از شناخت وضع موجود و وضع مطلوب و تلاش برای کم کردن فاصله بین این دو وضعیت.

رئیس جمهور اولین شرط تحول را تحول شناختی برشمرد که نیاز به برخورداری از روحیه تحول‌خواه دارد و افزود: دومین شرط تحول نیز تحول فرآیندی است که برای دست یافتن به آن نیاز به یک بازنگری به عملکرد خود داریم تا نقاط ضعف آن را برطرف و نقاط قوت آن را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه برای تحقق هدف رشد اقتصادی ۸ درصدی نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری داریم، اظهار داشت: بروکراسی و دمکراسی با هم متولد شدند و بروکراسی قرار بود بستر دمکراسی باشد، اما امروز پیچیدگی‌های به وجود آمده در نظام‌های اداری و بروکراسی حتی صدای حامیان و بانیان بروکراسی و دمکراسی را درآورده است.

رئیس جمهور در ادامه تحول نهادی را سومین محور مهم در فرآیند تحول دانست و گفت: در تحول نهادی باید بازنگاهی داشته باشیم نسبت به اینکه آیا این میزان از ساز و کارهای موجود برای انجام امورات لازم است یا امکان چابک‌سازی و افزایش بهره‌وری وجود دارد که در این راستا نظرات مدیران دستگاه‌های اجرایی و قضائی بسیار اثرگذار خواهد بود.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *