راه‌حل‌های بلاک‌چین برای بهبود بهره‌وری در کشاورزی

اگر به دنبال بهبود بهره‌وری در کشاورزی هستید، خودآموز اینترنتی «راه‌حل‌های بلاک‌چین برای بهبود بهره‌وری در کشاورزی» را دنبال کنید.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز، یکی از فرصتهای آموزشی سازمان بهره وری آسیایی ، دوره های خودآموز اینترنتی است که علاقه مندان میتوانند از آن به منظور ارتقای دانش خود در زمینه های تخصصی بهره بگیرید. یکی از این دوره های خودآموز اینترنتی «راه‌حل‌های بلاک‌چین برای بهبود بهره‌وری در کشاورزی» است.

استفاده از داده ها در کشاورزی و سایر بخش ها قبلاً صرفاً به عنوان یک تابع حمایتی یا محصول جانبی معاملات بازار تلقی می شد. ارائه دهندگان مواد غذایی کشاورزی، کشاورزان، تاجران کالا و دولت ها همگی از داده های محدود به تمرکز عملیات خود استفاده کردند.

فناوری‌های مشارکتی، توزیعی و مقیاس‌پذیر مانند بلاک چین، نقش داده‌ها را در ایجاد مدل‌های تجاری جدید گسترش می‌دهند. بلاک چین ها فرصت هایی را برای تحول بخشی، از جمله تغییر به اقتصاد مبتنی بر پلت فرم ارائه می دهند. فناوری بلاک چین پتانسیل افزایش بهره وری کشاورزان را از طریق ساده کردن زنجیره تامین و بهبود شفافیت و قابلیت ردیابی محصولات کشاورزی دارد.

این مدل‌های جدید را می‌توان در بخش کشاورزی برای افزایش بهره‌وری و درآمد کشاورزان اعمال کرد. داده های متنی در مورد کشاورزان/ مزارع، فعالیت، نهاده ها و تولید برای ذینفعان مختلف اکوسیستم مورد نیاز است و مدل های مناسب می توانند بهره وری را در سراسر زنجیره ارزش کشاورزی افزایش دهند.

محتوای این دوره، از سوی دیپاک راپیک یکی از متخصصان بین المللی این حوزه تهیه و تدوین شده است.

اهداف اصلی این دوره خودآموز اینترنتی به شرح ذیل است:

با مدل های مختلف کسب و کار با استفاده از بلاک چین بالادستی و پایین دستی در کشاورزی آشنا شوید.
بررسی جنبه های تکنولوژیکی بلاک چین در بهبود بهره وری در بخش کشاورزی.
نشان دادن کاربردهای بلاک چین در اکوسیستم های کشاورزی

برای اطلاعات بیشتر و شرکت در این خودآموز به این لینک مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

انقلاب بهره‌وری؛ ریل‌گذاری جدید برای تحقق کشاورزی دانش‌بنیان

دگرگونی هوشمند برای مشاغل کشاورزی

نقشه‌­راه هوشمندسازی کشاورزی و منابع طبیعی

ترجمه و تنظیم خبر: محمد مجیدزاده

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *