برگزاری دوره آموزشی گردشگری پایدار به منظور ارتقای بهره‌وری صنعت هتلداری

برای ترویج گردشگری پایدار و اکوتوریسم از طریق ابزارهای برنامه ریزی استراتژیک و تکنیک های بازاریابی دیجیتال، مرکز ملی آموزش و بهره وری دانشگاه ملی فیجی (NTPC) همراه با دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی (APO) یک دوره آموزشی با موضوع «برنامه ریزی استراتژیک برای اکوتوریسم پایدار در صنعت هتلداری» برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وب سایت سازمان بهره وری آسیایی، این دوره آنلاین با حضور 42 شرکت‌کننده از 13 کشور عضو APO، از جمله مقامات دولتی مسئول توسعه گردشگری، مشاوران و مربیان گردشگری از سازمان های بهره وری ملی و شرکت‌های مشاوره، مدیران SME و نمایندگان سازمان‌های غیردولتی و دانشگاه‌های درگیر در برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، ترویج و مدیریت گردشگری برگزار شد.

در سه ماهه اول سال میلادی جاری، گردشگری بین‌المللی به 80 درصد از سطوح قبل از کووید-19 بازگشت و بسیاری از کشورها را بر آن داشت تا شیوه‌های پایداری مانند اکوتوریسم را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای چنین تجربیاتی اتخاذ کنند.

محورهای دوره آموزشی

با درک اهمیت برنامه‌ریزی استراتژیک در صنعت مهمان‌نوازی برای دستیابی به اکوتوریسم پایدار، این دوره با هدف بازگشایی پتانسیل آن و افزایش ظرفیت تولیدی بازیگران، به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که بخش مهمی از صنعت را تشکیل می‌دهند، انجام شد. توانمندسازی آنها برای مقابله با افزایش گردشگران در دوران پس از همه گیری نیز یکی از جنبه های مهم آموزش بود.

این دوره آموزشی در راستای هدف APO Vision 2025 برای کمک به SMEها در صنعت هتلداری برای دستیابی به تحول و پایداری هوشمند بود و توسط چهار مدرس از فیجی، هنگ کنگ، ژاپن و فیلیپین انجام شد که تجارب و دانش خود را در مورد اکوتوریسم پایدار ارائه کردند، بهترین شیوه ها و مطالعات موردی موفق را از منطقه به اشتراک گذاشتند، اکوتوریسم مبتنی بر جامعه را بررسی کردند و تاثیر تغییر آب و هوا بر گردشگری را مورد بحث قرار دادند. .

این دوره همچنین به استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای اکوتوریسم، از جمله SEO/SEM، رسانه های اجتماعی و بازاریابی وب 3.0 پرداخت. این دوره با هدف معرفی و آموزش ابزارها، مدل ها و روش های لازم برای برنامه ریزی استراتژیک در اکوتوریسم انجام شد. با مسلح شدن به این دانش، شرکت کنندگان اکنون می توانند به ذینفعان اکوتوریسم در تدوین برنامه های ویژه که با شیوه ها و اصول پایدار همسو هستند، کمک کنند.

مطالب مرتبط:

برگزاری کنفرانس نوآوری در صنعت هتلداری

بهبود بهره وری در هتلها

روایت Airbnb از تغییر رفتار مردم جهان در سفر

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *