برگزاری دوره آموزشی APO برای ارزیابی متخصصان بهره‌وری سبز

مؤسسه ملی بهره وری ویتنام و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی، یک دوره آموزشی برای ارزیابان برنامه صدور گواهینامه متخصصان بهره وری سبز (GP) ترتیب دادند,

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، این دوره آموزشی آنلاین با هدف توسعه کارشناسان واجد شرایط قادر به ارزیابی نهادهای صدور گواهینامه معتبر APO (CB) و توضیح روش‌ها، معیارها و شایستگی‌های مورد نیاز برای ارزیابی نامزدهای صدور گواهینامه بود.

برنامه اعتباربخشی گواهینامه های بهره وری سازمان بهره وری آسیایی یک ابتکار استراتژیک است که شامل صدور گواهینامه و تأیید مجدد مراکز صدور گواهینامه های بهره وری در اعضای خود برای اجرای طرح های مرتبط با متخصص بهره وری است. مراکز صدور گواهینامه های بهره وری معتبر نقش مهمی در توسعه متخصصان بهره وری ایفا می کنند و آنها را قادر می سازند تا به بهبود بهره وری در کشورهای خود و سایر اعضای APO کمک کنند.

برنامه توسعه مراکز صدور گواهینامه های بهره وری از سازمان بهره وری یا سازمان های وابسته برای تبدیل شدن به CB های معتبر APO برای اجرای طرح های صدور گواهینامه پشتیبانی می کند. CB ها باید مجموعه هایی از ارزیاب های واجد شرایط ایجاد کنند تا از کیفیت نامزدهایی که به دنبال اعتبار هستند اطمینان حاصل کنند.

در همین زمینه بخوانید

اعتبار صدور گواهینامه متخصصان بهره‌وری هند از سوی APO تایید شد

اعتبار صدور گواهینامه متخصصان بهره وری از سوی پاکستان تایید شد

برگزاری دوره آموزشی توسعه متخصصان بهره وری از سوی APO

محورهای آموزشی این دوره آنلاین

دوره آموزشی اخیر برای پوشش جنبه‌های طرح گواهینامه APO-GPS 201:2019 و استاندارد شایستگی برای متخصصان بهره وری طراحی شده است. این دوره توسط سه نفر از مدرسان از اندونزی، مالزی و نروژ ارائه شد که دانش و تجارب خود را در مورد سطوح گواهینامه، پیش نیازها، الزامات شایستگی برای متخصصان بهره وری سبز، و نقش ها و مسئولیت های ارزیابان ارائه کردند.

همچنین این دوره آموزشی بر روش‌های ارزیابی برای تخصص در حوزه بهره وری سبز، مهارت‌های متخصصان عمومی، مهارت‌های اشتغال‌پذیری، فرآیندهای صدور گواهینامه و تأیید مجدد برای متخصصان بهره وری سبز، و آیین‌نامه رفتار ارزیابان تمرکز داشت.

در مجموع 37 شرکت کننده از 13 عضو سازمان بهره وری آسیایی در این دوره آموزشی شرکت کردند، از جمله 9 نفر از ویتنام. شرکت‌کنندگان نماینده کارکنان حرفه‌ای ارشد سازمان‌های غیرانتفاعی و مشاوران معتبر مدیریت، حسابرسان حرفه‌ای و ارزیاب‌هایی بودند که باید توسط مراکز معتبر صدور گواهینامه های بهره وری به کار گمارده شوند.

بهره وری سیز نه تنها برای بالا بردن سطح بهره وری، بلکه برای ترویج رشد اقتصادی پایدار در بین اعضای خود، یک حوزه اصلی تمرکز سازمان بهره وری است. در حالی که چارچوب GP 2.0 در حال توسعه است و دبیرخانه سازمان بهر وری آسیایی به طور فعال طرح صدور گواهینامه متخصصان بهره وری سبز را ترویج می کند.

مطالب مرتبط:

 ارزیابی انطباق فعالیت‌های نهاد صدور گواهینامه بهره‌وری در ایران

برگزاری سومین دوره تاییدصلاحیت متخصصین بین‌المللی بهره‌وری

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *