تایلندی‌ها در کاوش دیجیتالی سازی و نوآوری برای رشد صنعتی

بازدید مطالعاتی «کاوش دیجیتالی سازی و نوآوری برای رشد صنعتی» با حضور نمایندگانی از کشور تایلند به میزبانی کره جنوبی در راستای برنامه‌های سازمان بهره‌وری آسیایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، تلاش تایلند برای بهبود اقتصادی پس از COVID-19 و دیجیتالی شدن بخشی از تلاش های دولت تحت سیاست «تایلند 4.0» است که بر پایداری و رشد، به ویژه در بخش صنعتی تمرکز دارد.

از سوی دیگر، کره جنوبی با سابقه اثبات شده اجرای سیاست‌های صنعتی و نوآوری، به‌علاوه رتبه ششم در شاخص جهانی نوآوری در سال 2022، به‌عنوان مدلی برای اقتصادهایی که به دنبال تحول دیجیتال هستند، ظهور کرده است.

بر همین اساس، یک بازدید مطالعاتی (IOSM) در مورد «سیاست‌ها و شیوه‌های صنعتی: پیشرفت اقتصاد صنعتی در عصر دیجیتال» توسط مرکز بهره‌وری کره جنوبی (KPC) در سئول با حضور هیاتی از تایلند برگزار شد.

محورهای بازدید مطالعاتی

این هیات، متشکل از 10 متخصص تایلندی به سرپرستی دکتر ناتاپل رانگسیتپول، دبیر دائمی وزارت صنعت تایلند (MIND) و مدیر سازمان بهره وری آسیایی در این کشور، در این مأموریت برای کشف فناوری های دیجیتال، نوآوری و پایداری در رشد صنعتی شرکت کردند.

در همین زمینه بخوانید

ارتقای جایزه کیفیت تایلند با همکاری سازمان بهره وری آسیایی

افزایش همکاری‌های پاکستان و تایلند در حوزه بهره‌وری: انتقال دانش درباره سنگ‌های قیمتی و تولید میوه

گزارش بهره‌وری؛ انطباق اقتصادهای با درآمد بالا: مطالعه سیاست‌ها و تحول

دو مدرس محلی دانش و تجارب خود را در مورد بهترین شیوه‌های تحول دیجیتال و سیاست‌های نوآوری کره جنوبی، اکوسیستم‌های راه‌اندازی نوآوری، و فرهنگ تأثیرگذار K به اشتراک گذاشتند.

علاوه بر این، نمایندگان با رهبران وزارت تجارت، صنعت و انرژی (MOTIE) و مرکز بهره وری کره جنوبی درباره دیجیتالی‌سازی، نوآوری و زمینه‌های بالقوه برای همکاری بین دو کشور گفتگو کردند.

این تیم همچنین از شرکت‌های محلی مانند SK Telecom T.um، Safeware Inc.، Pangyo Techno Valley، شهر هوشمند منطقه آزاد اقتصادی اینچئون و پارک علمی ال‌جی بازدید کردند تا فناوری‌های مبتنی بر 5G و راه‌حل‌های نوآورانه در صنعت و تولید و بخش های توسعه شهری را مشاهده کنند.

این همکاری قابل توجه بین کره جنوبی و تایلند نشان دهنده یک روند جهانی به سمت دیجیتالی شدن و نوآوری است که برای بهبود اقتصادی پس از COVID-19 و رشد پایدار بسیار مهم است.

ویدیویی از این بازدید مطالعاتی توسط مرکز بهره وری کره جنوبی تهیه شده است. آن را اینجا تماشا کنید.

مطالب مرتبط:

بازدید مطالعاتی APO به منظور ارتقای بهره وری و توسعه بخش روستایی

برگزاری دوره آموزشی APO برای ارزیابی متخصصان بهره‌وری سبز

برگزاری دوره آموزشی گردشگری پایدار به منظور ارتقای بهره‌وری صنعت هتلداری

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *