تهدید به مصادره سرمایه‌ فعالان اقتصادی به نفع کشور نیست

رئیس اتاق ایران با بیان اینکه برای تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد حداقل سالانه به 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است، گفت: تهدید به مصادره اموال و دولتی کردن سرمایه‌های فعالان اقتصادی به‌هیچ‌وجه به نفع کشور نیست.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از اتاق ایران آنلاین، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران د در سومین نشست هیات نمایندگان دوره دهم این اتاق، درباره چند موضوع مهم در شرایط فعلی اقتصاد و کشور سخنرانی کرد.

مشکلات صادرکنندگان ایرانی و کاهش قدرت رقابت‌پذیری آن‌ها، اهمیت حفظ امنیت سرمایه در کشور و پرهیز از مصادره اموال بنگاه‌ها، ضرورت پایبند بودن دولت به اهداف قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، حذف ممیز محوری در سازوکارهای مالیاتی کشور و همچنین مخالفت اتاق ایران با تشکیل وزارت بازرگانی از جمله مسائل مورد اشاره در این سخنرانی بود.

تهدید به مصادره اموال و دولتی کردن سرمایه‌های فعالان اقتصادی درحالی‌که مقام معظم رهبری و مسئولان قوه مجریه و قوه قضائیه بارها بر امنیت سرمایه‌گذاری و ضرورت بهبود معیشت مردم تأکید کرده‌اند، به‌هیچ‌وجه به نفع کشور نیست. از روسای سه قوه تقاضا می‌کنم با اصلاح این قضای ایجاد شده به سرمایه‌گذاران اطمینان دوباره بدهند.

حسین سلاح‌ورزی، با تاکید بر آمادگی اتاق ایران در پیشبرد اهداف دیپلماسی اقتصادی دولت، گفت: در این راستا اتاق ایران پیشنهادی برای تشکیل مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای با کشورهای همسایه در خلیج‌فارس، برای دولت ارسال کرده است.

همچنین ما در حال بررسی نحوه استفاده از منابع بانک جدیدالتأسیس زیرساخت آسیایی برای سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی و این بانک هستیم.

متن کامل سخنان وی را اینجا بخوانید.

مطالب مرتبط:

چرا نمی‌توانیم بر اولویت‌ها بایستیم؟

مداخله در بازار و کاهش بهره‌وری

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *