کارگاه آموزشی «نوآوری در مواد غذایی» به‌منظور ارتقای بهره‌وری برگزار شد

مؤسسه بهره‌وری تایلند (FTPI) و دبیرخانه APO برای اینکه اعضای سازمان بهره وری آسیایی (APO) نوآوری‌ها را در اکوسیستم غذایی درک کنند تا جمعیت رو به رشد خود را تغذیه کنند و غذای مغذی و ایمن برای همه فراهم کنند، یک کارگاه آموزشی آنلاین در مورد نوآوری غذایی در 25 تا 27 جولای برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، در این کارگاه آموزشی آنلاین، 6 نفر از مدرسان شامل، یک نفر از کامبوج، یک نفر از هنگ کنگ، یک نفر از ژاپن، یکی از سنگاپور و دو نفر از تایلند، تجارب و دانش خود در مورد سیاست ها، چارچوب ها و اکوسیستم ها برای ترویج نوآوری غذایی در سراسر آسیا را به اشتراک گذاشتند.

آنها همچنین شیوه های خوب را به اشتراک گذاشتند و در مورد فرصت ها، چالش ها و راه حل های نوآوری مواد غذایی برای اعضای APO بحث کردند. در این کارگاه 49 شرکت کننده از 14 کشور عضو، از جمله مقامات دولتی، سیاست گذاران، مدیران صنایع غذایی و دانشگاهیان و مشاوران درگیر در توسعه و معرفی نوآوری های غذایی شرکت کردند.

مطالب مرتبط

بهره‌وری پایین بخش کشاورزی می‌تواند در آینده مخل امنیت غذایی کشور باشد

نقش هوش مصنوعی در کشاورزی دقیق و امنیت غذا

افزایش دمای اقیانوس‌ها چرخه غذایی را تهدید می‌کند

نتایج نوآوری ها در اکوسیستم غذایی

نوآوری ها در این زمینه، پیشرفت در فناوری فرآوری، بیوتکنولوژی، ژنتیک و علوم تغذیه، نوآوری مواد غذایی را هدایت می‌کند و بخش مواد غذایی را قادر می‌سازد تا در محیط چالش‌برانگیز امروزی سازنده‌تر شود. این نوآوری‌ها به‌طور قابل‌توجهی بر کل صنعت تأثیر می‌گذارد، و باعث ایجاد انواع مواد غذایی جدید مانند آنالوگ‌های گوشت، محصولات و پروتئین‌های مبتنی بر گیاه، همراه با غذای کاربردی متناسب با مواد مغذی خاص می‌شود.

ترسیم دوره ای برای استراتژی های تامین غذای پایدار در آسیا مستلزم ادغام دقیق تحولات فعلی و روندهای آتی از یک نقطه نظر چند بعدی است. با این وجود، کشورهای در حال توسعه با موانعی برای تحول مبتنی بر نوآوری دست و پنجه نرم می‌کنند که ناشی از شکاف‌های اطلاعاتی و مهارتی، سرمایه‌گذاری‌های ناکافی، زیرساخت‌های ضعیف و سیستم‌های تجاری شکننده است.

نوآوری در مواد غذایی برای تغذیه جمعیت در حال رشد و ارائه غذای مغذی و ایمن برای همه ضروری است. مشارکت در این چالش از طریق نوآوری با هدف تحول هوشمند در چشم انداز APO 2025 همسو است. این کارگاه آنلاین مطالعات موردی نوآوری های اخیر و آینده مواد غذایی را برای تجزیه و تحلیل فرصت ها برای حمایت و تسریع آنها در میان اعضای APO مورد بررسی قرار داد.

مطالب مرتبط:

ظهور سیستم‌های توزیع مواد غذایی مدرن

زنجیره های ارزش غذایی پایدار

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *