گزارش بهره‌وری: توسعه اشتغال جوانان

»توسعه اشتغال جوانان» و نقش آن در ارتقای بهره وری کشورها یکی از گزارشهای سازمان بهره وری آسیایی است که میتواند در این زمینه کارگشا باشد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ور نیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، این گزارش ارزنده نگاهی به چالش ها، سیاست ها و برنامه های کارآفرینی اشتغال جوانان در 8 کشور آسیایی دارد.

در بخشی از این گزارش درباره اهمیت تمرکز بر اشتغال جوانان آمده است:

بیکاری جوانان و موقعیت هایی که در آن جوانان از جستجوی شغل منصرف می شوند یا تحت آن کار می کنند
شرایط نامناسب و هزینه هایی را برای اقتصاد، جامعه و افراد و خانواده هایشان به همراه دارد.

فقدان کار شایسته – اگر در سنین پایین تجربه شود – شغل آینده فرد را به خطر می اندازد و اغلب منجر به الگوهای رفتاری نامناسب کاری می شود که مادام العمر باقی می مانند. بدین ترتیب می توان گفت که ارتباط بین بیکاری و طرد اجتماعی جوانان وجود دارد.

ناتوانی در یافتن شغل، احساس بیهودگی و بطالت را در جوانان ایجاد می کند که می تواند منجر به افزایش جرم و جنایت،
مشکلات سلامتی جسمی و روانی، خشونت، درگیری و مصرف مواد مخدر می شود.

از سوی دیگر، بدیهی ترین دستاوردها، در استفاده حداکثری از پتانسیل مولد جوانان و حصول اطمینان از در دسترس بودن فرصت های شغلی مناسب برای جوانی، دستاوردهای شخصی خود جوانان است.

دومین سود آشکار، بازپس گیری پتانسیل مولد جوانان کم استفاده بوده که یک ظرفیت اقتصادی است. هزینه های بیکاری در میان جوانان می تواند بسیار بالا باشد. نه تنها، آنها به رفاه اقتصادی کشور کمک نمی کنند. کاملا برعکس از دست دادن
درآمد در میان نسل جوان به فقدان پس انداز و همچنین از دست دادن کل تقاضای مالی تبدیل می شود.

برخی از جوانانی که قادر به کسب درآمد خود نیستند، باید از نظر مالی حمایت شوند. در حالی که در برخی خانواده ها، کمتر پولی برای هزینه و سرمایه گذاری در سطح خانوار باقی می ماند.

از سوی دیگر، بدون اشتغال جوانان، جوامع سرمایه های خود را در آن از دست می دهند. دولت ها از دریافت کمک به سیستم های تامین اجتماعی کوتاهی می کنند و مجبور به افزایش هزینه خدمات درمانی و سایر تلاش‌های از حمله پیشگیری از جرم یا مصرف مواد مخدر و بیکاری هستند که همه اینها تهدیدی برای رشد و توسعه بالقوه است.

بنابراین تمرکز بر جوانان از نقطه نظر هزینه و فایده برای یک کشور منطقی است. افراد جوان ممکن است فاقد تجربه باشند، اما تمایل دارند که انگیزه بالایی داشته باشند و توانایی ارائه ایده های جدید را داشته باشند یا بینش آنها محرک توسعه اقتصادی یک کشور هستند و نادیده گرفتن این پتانسیل، ضایعات اقتصادی برای کشورها به همراه دارد.

لینک مرتبط:

گزارش بهره‌وری: توسعه اشتغال جوانان

مطالب مرتبط:

کاهش نرخ بیکاری مهم‌ترین مزیت اقتصاد دیجیتال

رونق تولید همسو با رونق مهارت نیروی کار

ترجمه: محمد مجیدزاده

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *