برگزاری دوره آموزشی برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا برای صنایع کوچک و متوسط

مرکز بهره وری تایوان (CPC) با همکاری دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی (APO) یک دوره آموزشی در مورد کاربردهای اینترنت اشیا برای SMEها در تایچونگ برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وب سایت سازمان بهره وری آسیایی، 23 شرکت کننده از 16 عضو سازمان بهره وری آسیایی این دوره حضوری را به پایان رساندند که شامل مدیران شرکت های کوچک و متوسط، نمایندگان انجمن های صنعتی، مشاوران، دست اندرکاران بهره وری و سیاست گذاران بودند.

این دوره آموزشی توسط چهار نفر از مدرسان، شامل دو نفر از کره جنوبی و دو نفر از سنگاپور انجام شد، که بحث‌ها را در مورد اینکه چگونه اینترنت اشیا می‌تواند درک بهتری از فناوری جدید و کاربردهای آن را از طریق تمرین‌های عملی و پروژه‌های ساختگی ایجاد کند، رهبری کردند.

در همین زمینه بخوانید

جولان هوش مصنوعی در صنعت

انتقال تجارب هندی‌ها به متخصصان فیجی در زمینه صنعت 4.0

کاهش نرخ بیکاری مهم‌ترین مزیت اقتصاد دیجیتال

پاسخ به چالش‌های صنایع معدنی با کمک اینترنت اشیا

پایه و اساس تولید هوشمند

اتصال ماشین ها و دستگاه ها به صورت فیزیکی و دیجیتالی پایه و اساس تولید هوشمند و یکی از اولین گام ها در تحول دیجیتال است. اینترنت اشیا (IOT) می تواند به جمع آوری و به اشتراک گذاری داده های تولید شده در تمام فرآیندهای تجاری کمک کند و در نظارت بر کیفیت و بهینه سازی عملیات موثر است و در نتیجه بهره وری را بهبود می بخشد.

با در دسترس‌تر شدن اینترنت اشیا، SMEها در موقعیت بهتری برای پذیرش برنامه‌های آن قرار می‌گیرند. با این حال، فقدان تخصص اغلب می تواند ابتکارات آنها را برای بهره مندی از فناوری های اینترنت اشیا مختل کند. این دوره آموزشی برای کمک به شرکت کنندگان در درک روندها و برنامه های اینترنت اشیا، از جمله استفاده در تجزیه و تحلیل داده ها و امنیت سایبری طراحی شده بود.

محورهای دوره آموزشی

موضوعات تحت پوشش از استفاده از اینترنت اشیا در کارخانه های هوشمند، تا اینترنت اشیا و تجزیه و تحلیل داده ها، تا استفاده از اینترنت اشیا برای فعال کردن گزارش ESG و داشبورد را شامل می شود.

مدرسان دوره، تجارب و دانش خود را در مورد اینترنت اشیا صنعتی و امنیت سایبری با مطالعات موردی، از جمله برنامه‌ریزی استراتژی مبتنی بر داده به اشتراک گذاشتند تا به شرکت‌کنندگان درک دقیقی از اجرای راه‌حل‌های اینترنت اشیا برای SMEها بدهد.

شرکت‌کنندگان همچنین از پایگاه تجربی و آزمایشی AIoT 5G DigiWinSoft و ماشین‌آلات ویکتور تایچونگ بازدید کردند تا ببینند چگونه کسب‌وکارها به طور مؤثر فناوری‌هایی را برای ارتقای دیجیتالی اتخاذ می‌کنند. این دوره آموزشی با هدف سازمان بهره وری آسیایی (Vision 2025) برای توسعه SMEها و کمک به تحول هوشمند آنها هماهنگ است.

مطالب مرتبط:

گفتگوی بهره‌وری: «اینترنت اشیا برای بهره‌وری بالاتر»

از تولید ناب تا هوشمند

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *