اکوسیستم استارت‌آپی در برزیل

اکوسیستم استارت‌آپی در برزیل، مانند بسیاری از کشورهای دیگر، شامل تمام عوامل و عناصر مختلفی است که به توسعه و رشد شرکت‌های نوپا یا استارت‌آپ‌ها کمک می‌کنند. این اکوسیستم شامل عواملی از قبیل سرمایه‌گذاری، تشکیلات حمایتی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات، شرکت‌های فناوری و تکنولوژی، افراد خبره و کارآفرینان، قوانین و مقررات، بازارها و مشتریان است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز، وب سایت معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در گزارشی به بررسی اکوسیستم استارت‌آپی برزیل پرداخته است. در این گزارش آمده است:

برزیل برترین بازیگر آمریکای لاتین در زمینه استارت آپ‌ها می‌باشد. سرمایه گذاری در شرکت‌های نوپا در سال 2021 به رقم بی سابقه 9.4 میلیارد دلار افزایش یافت (تقریباً سه برابر میزان سال قبل از آن و رشد ده برابری در دهه گذشته). این اکوسیستم به سرعت در بزرگترین بازار آمریکای لاتین در حال گسترش است. برزیل حدود 14هزار استارت آپ و حدود 19 به اصطلاح یونیکورن یا تک‌شاخ (استارت آپ‌های خصوصی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار) دارد.

اخیراً یک چارچوب قانونی برای استارت‌آپ‌ها توسط پارلمان این کشور تصویب شد تا چشم‌انداز استارت‌آپ‌های برزیل را بیشتر تقویت کند. منطقه جنوب شرقی کشور برزیل به دلیل پویایی زیاد فعالیت‌های تجاری و مرکزیت اقتصادی در شهر سان‌پائولو، دارای بیشترین تعداد استارتاپ است. اما، مراکز فناوری نیز وجود دارند که در جنوب برزیل مانند” فلوریانا پولیس” و در شمال شرقی مانند” رسیف” برجسته هستند. 

بخش‌های اصلی استارت‌آپ برزیل شامل فین‌تک، خرده‌فروشی، املاک و مستغلات، فناوری سلامت و تحرک می‌باشد. “نوبانک”، یک بانک دیجیتال، در حال حاضر با ارزش‌ترین استارت‌آپ فعال در برزیل است و در اواخر سال 2021 در بازار سهام نیویورک با ارزش بازار 41.5 میلیارد دلاری عرضه شد (نوبانک برزیل با ارزش‌ترین فین‌تک جهان در فضای بانکداری دیجیتال‌است). 

علاقه به فین‌تک‌ها را می‌توان با این واقعیت مرتبط دانست که بانک مرکزی برزیل از سال 2021 اجرای بانکداری باز را آغاز کرد، که به عنوان گامی‌بزرگ و اساسی در حرکت به سمت نوآوری در بخش مالی تلقی می‌شود.

در سال 2023، برزیل با 19 شرکت نوآور برزیلی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار، از جمله برندهای معروف مانند iFood، C6 Bank، Loft، در رتبه دهم در رتبه بندی کشورهای دارای بیشترین تعداد استارت آپ های تک شاخ قرار دارد. 

فایل مرتبط:

متن کامل گزارش اکوسیستم استارتی آپ در برزیل – فایل پی دی اف به زبان فارسی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *