برای تحقق «مدرسه بهره‌ور» کار جدی صورت نگرفته است

در نشست «مدرسه بهره‌ور» که با حضور برخی از رؤسای آموزش شهروندی مناطق شهرداری تهران، تعدادی از مدیران مدارس و رؤسای سرای محلات شهر تهران برگزار شد، معاون راهبری عمومی-اجتماعی سازمان بهره‌وری گفت: برای تحقق بهره‌وری در کشور نیاز است که بهره‌وری در مدارس و خانواده‌ها به بلوغ برسد. متأسفانه در کشور در این زمینه‌ها کار جدی صورت نگرفته است، 

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وب سایت سازمان بهره‌وری، در این نشست، ابتدا معاون راهبری عمومی-اجتماعی سازمان ملی بهره‌وری ایران در خصوص لزوم و اهمیت ارتقای بهره‌وری در کشور توضیحاتی ارائه کرد و گفت: گام‌های اول بهره‌وری را باید از مدرسه شروع کرد.

علی کرم‌پور حقیقی با اشاره به برنامه‌های آتی سازمان در مدارس با هدف بهره‌وری مدارس، اظهار کرد: برای تحقق بهره‌وری در کشور نیاز است که بهره‌وری در مدارس و خانواده‌ها به بلوغ برسد. متأسفانه در کشور در این زمینه‌ها کار جدی صورت نگرفته است، امیدواریم برای رسیدن  به مدرسه بهره‌ور، ذی‌نفعان این حوزه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

در ادامه مهدیه شاه‌جمالی، مشاور سازمان ملی بهره‌وری ایران با ارائه تعریفی از مدرسه بهره‌ور، عوامل مؤثر در تحقق بهره‌وری در مدارس را تشریح کرد و گفت: در مدرسه‌ بهره‌ور مبنای رفتاری عوامل انسانی (دانش‌آموزان، معلمان و کادر اجرایی) مبتنی بر اصول بهره‌وری است و سیاست‌های آموزشی در راستای عملکرد بهره‌ورانه تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به اصول مورد توجه کادر اجرایی مدرسه بهره‌ور، خاطرنشان کرد: معلم بهره‌ور یکی از ارکان اصلی مدرسه است که ضروری است یک نقشه راه تدریس و ارزیابی داشته باشد.

طراحی سه بازی برای ایجاد «مدرسه بهره ور»

شاه‌جمالی تفکر خلاق، قانون اول حرکت نیوتن، اصل پارتو و اصل پارکینسون را از اصول اصلی بهره‌وری دانش‌آموز ‌دانست و گفت: توجه به نظام آراستگی در چیدمان و فضای مدرسه از عوامل مهم تحقق بهره‌وری مدارس است.  

مشاور سازمان ملی بهره‌وری ایران با اشاره به مدل پیشنهادی مدرسه بهره‌ور از طراحی سه بازی «چرخ‌دنده»، «انتخاب انرژی» و «قهرمان محله» توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران خبر داد. 

وی در خصوص بازی چرخ‌دنده افزود: این بازی یک بازی گروهی برای نوجوانان و جوانان است که به‌منظور شناخت عوامل تولید، صنایع و نهادهای رسمی مؤثر در رشد اقتصادی مبتنی بر بهره‌وری و به‌کارگیری صحیح منابع و انتخاب‌های بهینه برای ارتقای بهره‌وری طراحی شده است.  

مطالب مرتبط:

 نقدی بر عملکرد سازمان ملی بهره‌وری؛ آنچه هست و آنچه باید باشد

در نشست هم‌اندیشی روسای ادوار «سازمان بهره‌وری» چه گذشت؟ از تمجید رئیسی تا ضرورت تغییر جایگاه نهاد بهره‌وری

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *