مهارت افزایی گامی مهم در راستای ارتقای بهره‌وری کشاورزی

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مهارت افزایی را گامی مهم در راستای ارتقاء بهره وری بخش کشاورزی کشور دانست و بر تقویت انگیزه مهارت افزایی دانشجویان رشته کشاورزی، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سید مجتبی خیام نکویی در یکصد و پنجاه و سومین جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف، مهم‌ترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی را انتقال دانش و فناوری‌های نوین به کشاورزان بیان کرد و خاطرنشان شد: با رسوخ دانش و فناوری در بخش کشاورزی شاهد بهره‌وری در واحد سطح خواهیم بود.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، با اشاره به تدوین راهبردها و برنامه‌های کلان برای بهره‌برداران بخش کشاورزی،گفت:  مهمترین مولفه ی دانش بنیان شدن بخش کشاورزی؛ آموزش مبتنی بر نیازهای جامعه کشاورزی است.

سید مجتبی خیام نکویی، راهبرد رشد بهره‌وری در بخش کشاورزی را مبتنی بر تقویت سرمایه انسانی، تحقیق و توسعه فناوری‌ دانست و افزود: علاوه بر تقویت  انگیزه دانشجویان رشته کشاورزی، سیستم آموزشی نیز باید  به گونه درستی باز طراحی شود تا شاهد دانشجویان مهارت محور باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم مهارت آموزی دانشجویان رشته کشاورزی، تصمیم سازی در ایجاد ریل گذاری جدید نظام آموزشی در بخش کشاورزی را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: دانشجویانی که در رشته‌های کشاورزی پذیرفته می شوند باید نسبت به کشاورزی عرق داشته باشند و در این راستا تحول معنادار در نظام آموزشی و فرهنگ سازی  مثمر ثمر است.

وی یکی از مهمترین مولفه های دانش بنیان شدن بخش کشاورزی را برخورداری از نظام جامع آموزشی متناسب با نیاز کشور در تربیت نیروی انسانی دانست و افزود : ایجاد دکترای حرفه ای به جای PHD و آموزش تکنسین‌های کشاورزی دو راهکار مهم در راستای بهره وری بخش کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی، از مهمترین اولویت ها و به عنوان یکی از اصلی ترین موتورهای توسعه کشور مورد توجه دولت است؛ بر لزوم بهره مندی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود در دولت سیزدهم در راستای کشاورزی دانش بنیان و بهره ور تاکید کرد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *