گزارش «الگوی تحقق بهره‌وری اقتصادی خانواده» منتشر شد

گزارش الگوی تحقق بهره‌وری اقتصادی خانواده از سوی سازمان بهره وری منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وب سایت سازمان بهره وری، گزارش الگوی تحقق بهره‌وری اقتصادی خانواده با هدف استخراج شاخص‌ها و مؤلفه‌های بهره‌وری خانواده در ایران با تأکید بر بهره‌وری اقتصادی، ایجاد حساسیت در خانواده و کنشگران اجتماعی در حوزه بهره‌وری و ارائه الگوی مطلوب از نقش‌آفرینی بازیگران مختلف دولتی و مردمی برای بهبود بهره‌وری اقتصادی خانواده در ایران توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران تدوین شده است.

این گزارش در پی آن است که با تبیین یک مدل مفهومی از بهره‌وری خانواده با تأکید بر جنبه‌های اقتصادی آن، پیشنهاد‌های سیاستی برای کارشناسان و دست‌اندرکاران امر ارائه و به این سؤال پاسخ دهد که چگونه می‌توان بهره‌ور‌ی اقتصادی را در خانواده‌ها افزایش داد.

محورهای گزارش

در گام اول این پروژه، مفاهیم حوزه بهره‌وری خانواده تبیین و در انتها تعریفی از بهره‌وری خانواده ارائه شده است.. در گام دوم، پس از انجام مصاحبه با خبرگان خانواده و مطالعات کتابخانه‌ای، چارچوب مفهومی مسئله «بهره‌وری خانواده» و «بهره‌وری اقتصادی خانواده» ارائه شده است.

در گام سوم، بازیگران بالقوه و بالفعل عرصه اقتصاد خانواده احصا‌ء و چارچوب کارکردی تدوین و باور‌ها و رفتار‌های مطلوب بهره‌ور در سطح خانواده و اهداف کلان حاکمیت برای حرکت به سمت بهره‌وری اقتصادی خانواده استخراج شده است. در گام نهایی با تحلیل نقش بازیگران بالفعل، آسیب‌های موجود در این حوزه شناسایی شده‌اند.

همچنین، در این گزارش ظرفیت‌های سازمان ملی بهره‌وری ایران برای مداخله در امر خانواده مرور و نهایتاً پیشنهاد‌ها و راهکار‌های اجرایی در این حوزه جمع‌بندی شده است.

گزارش «الگوی تحقق بهره‌وری اقتصادی خانواده» علاوه بر نسخه چاپی، به‌صورت پی‌دی‌اف و از اینجا در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *