نقش محوری بهره‌وری منطقه‌ای در تقویت «جنبش‌ بهره‌وری» کشورها

معاون فرماندار جاوا شرقی استراتژی‌های افزایش بهره‌وری در این منطقه را با حضور در دبیرخانه سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وب سایت سازمان بهره‌وری آسیایی، دکتر امیل درداک، معاون فرماندار از استان جاوه شرقی اندونزی برای تبادل نظر برای تقویت بهره وری منطقه ای از دبیرخانه سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) بازدید و با دبیر کل این سازمان دیدار کرد. این بازدید فرصتی برای همکاری در زمینه راهبردهای نوآورانه برای افزایش سطح بهره وری در مقیاس منطقه ای و ملی بود.

دكتر ايندرا پرادانا سينگاويناتا، دبيركل سازمان بهره وری آسیایی، به گرمي از معاون فرماندار دكتر داردك استقبال و بر هم افزايي حياتي بين طرح‌هاي بهره‌وري منطقه‌اي و ملي براي افزايش رشد اقتصادي و رقابت‌پذيري تأكيد كرد. در این نشست بر نقش محوری بهره وری منطقه ای در تکمیل و تقویت جنبش های بهره وری ملی تاکید شد.

طی این گفتگوها، معاون فرماندار دکتر درداک علاقه شدیدی به احیای بخش کشاورزی جاوه شرقی، سنگ بنای اقتصاد منطقه، ابراز کرد. دکتر درداک همچنین با شناخت چالش ناشی از نیروی کار مازاد کشاورزی که مانع بهره وری می شود، بررسی ها و تحقیقات جامعی را برای ارائه یک رویکرد مبتنی بر شواهد برای رفع آن پیشنهاد کرد.

به گفته وی، با ارزیابی وضعیت فعلی، این استان می تواند یک مسیر استراتژیک برای سیاست های کشاورزی خود ترسیم و تلاش های خود را به سمت رشد بهره وری پایدار هدایت کند، که می تواند در سایر صنایع تولیدی اولیه در منطقه جاوه شرقی نیز اعمال شود.

معاون فرماندار جاوه شرقی ادامه داد: نتایج این تلاش های تحقیقاتی نه تنها میتواند به عنوان یک نقشه راه برای استان جاوه شرقی عمل کند، بلکه می‌توان آنها را با سایر اعضای سازمان بهره وری آسیایی نیز به اشتراک گذاشت.

وی اظهار امیدواری کرد که اثرات اعمال این سیاست‌ها مبتنی بر شواهد به دست آمده از نتایج، به روند کاهشی در بهره‌وری کشاورزی رسیدگی کند، بنابراین یک محیط مشترک یادگیری و پیشرفت را در بین اعضای APO تقویت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از موضوعات کلیدی بحث حول محور بهبود سنجش عملکرد بخش عمومی در ارائه خدمات بود. دکتر درداک و دکتر ایندرا در مورد امکان بررسی معیارهای عملکرد مناسب و روش های اندازه گیری برای افزایش کیفیت و کارایی خدمات توافق کردند. این نشان دهنده تعهد مشترک به بهینه سازی خدمات عمومی به شهروندان است.

دكتر ايندرا، دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی از دبيركل از معاون فرماندار دكتر درداك به خاطر مشاركت فعالانه و نگرشهای نوآورانه او قدردانیكرد. او همچنین از ادامه همکاری‌های نزدیک با دبیرخانه APO از طریق سازمان ملی بهره وری تحت وزارت نیروی انسانی اندونزی برای تبدیل این ایده ها به نتایج ملموس استقبال کرد.

انتظار می رود تلاش های جمعی سازمان بهره وری آسیایی و ذینفعان مختلف در کشور، از جمله دولت های محلی، تأثیر مثبتی بر طرح های افزایش بهره وری داشته باشد و به رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه کمک کند. مباحث و تجارب به‌دست‌آمده از این جلسه در سیاست‌ها، استراتژی‌ها و تلاش‌های مشترک در جاوه شرقی به‌ویژه و در کل اندونزی منعکس خواهد شد و به اقتصاد کمک می‌کند تا در چشم‌انداز جهانی رقابتی فزاینده‌ای رشد کند.

مطالب مرتبط:

گسترش همکاری‌های نپال و مغولستان در راستای ارتقای بهره‌وری

دیدار سفیر ازبکستان در ژاپن با دبیرکل سازمان بهره وری آسیایی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *