تحول بهره‌وری استان‌ها با رویکرد مسئله محوری

معاون راهبری بخش امور عمومی و اجتماعی سازمان ملی بهره وری ایران گفت: برنامه‌های تحول بهره وری استان‌ها با رویکرد مسئله محوری احصا و به همه استان‌ها ابلاغ میشود.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علی کرم پور  با بیان اینکه در شهریور ماه ۱۴۰۰ سیاست‌های کلی برنامه هفتم ابلاغ شد افزود:تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی از محل بهره وری در دستگاه‌های اجرایی از اهداف سازمان ملی بهره وری است.

وی با اشاره به ابلاغ نظامنامه چرخه مدیریت بهره وری به دستگاه‌ها و استان‌ها در شهریور ماه امسال گفت: نظامنامه ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته تغییراتی در اصول و رویکرد‌ها دارد.

معاون سازمان ملی بهره وری ایران افزود: سال گذشته برنامه بصورت جامع دیده میشد، اما امسال نظامنامه چرخه مدیریت بهره وری ۱۴۰۲، تاکید بر مسئله محوری دارد.

وی بیان داشت: در سال‌های گذشته زمان و منابع محدود منجر به کاهش تمرکز میشد، اما با این پیش فرض حالا باید منابع را بر موضوع‌های اولویتدار متمرکز کنیم.

علی کرم پور گفت: به دستگاه‌ها و استان‌ها ابلاغ کردییم تا مسائل اولویتدار نابهره ور خود را شناسایی و به ما اعلام کنند.

معاون راهبری بخش امور عمومی و اجتماعی سازمان ملی بهره وری ایران با اشاره به موضع‌های مشترک بین چند دستگاه گفت: سازمان ملی بهره وری ایران در این موضوع‌ها نقش تسهیل گری را بازی میکند تا دستگاه‌های مختلف را گرد موضوع جمع و با تمرکز بر مسئله، نقش پیشران را بازی کند.

وی همچنین از همکاری سازمان ملی بهره وری ایران با معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه خبرداد و گفت: با همکاری با نهاد‌های ذینفع و تاثیرگذار، قصد حل مسائل کلیدی نابهره ور کشور را داریم.

کرم پور گفت: برای نمونه برنامه تحول بهره وری استان یزد احصا شد که یکی از حوزه‌های اولویتدار این استان شاخص‌ها در حوزه آب، انرژی و شدت مصرف انرژی است.

وی با بیان اینکه در حوزه آب و انرژی این استان اقدام‌های پیشرانی تعریف شده گفت: بعنوان مثال: جایگزینی کوره‌های هافمن با کوره‌های تونلی، هوشمند سازی سامانه بارگیری و حمل ونقل، بهسازی کولر‌های آبی با تمرکز بر موتور‌های بی ال دی سی و جایگزینی دو هزار دستگاه کامیون به کامیون‌های دوگانه سوز دیزل و گاز د اف دی احصا و به استان یزد ابلاغ شد.

وی در پایان گفت: اینگونه برنامه‌های تحول بهره وری برای تمام استان‌ها بارویکرد مسئله محوری در دستور کار است که پس از احصا به همه استان‌ها ابلاغ میشود.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *