بهره‌مندی از هوش مصنوعی در راستای بهره‌وری الگوی کشت

معاون وزیر و رئیس سازمان تات با اشاره به شرایط اقلیمی کشور بیان کرد: جمعیت فعلی کشور 87 میلیون نفر و میزان تولید در بخش کشاورزی 125 میلیون تن است که برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار در افق  1430 ،180 میلیون تن تولید در بخش کشاورزی کشور مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، خیام نکویی با بیان این مطلب که عوامل محدود کننده موجب شده است که شرایط فعلی و استفاده از روش های سنتی پاسخگوی نیاز ما نباشد، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم از تمامی فناوری های نوین از جمله : بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، هوافضا، میکروالکترونیک، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی کلان و داده‌ و سایر فناوری های نوین برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار استفاده کنیم.

خیام نکویی از تغییر نام پژوهشگاه بیوتکنولوژی به پژوهشگاه فناوری های نوین و راه اندازی پژوهشکده هوش مصنوعی در این مجموعه خبر داد و اذعان داشت: برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی باید به فناوری های نوین متوسل شد. 

رئیس سازمان تات با تاکید بر لزوم استفاده از فارغ التحصیلان که متخصص در حوزه هوش مصنوعی می باشند گفت: حدود 20 نفر از اساتید کشور مالزی در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارند که از این تعداد برخی متخصص در بخش کشاورزی هستند و با استفاده بهینه از ظرفیت موجود ، در راستای  رسیدن به امنیت غذایی پایدار تلاش خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوری هوش مصنوعی در کشور بیان کرد: فارغ التحصیلان هوش مصنوعی که در کشاورزی فعالیت دارند، می توانند در قالب پسا دکتری وارد مجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی شوند.

خیام نکویی برآورد دقیق سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را یکی از مهمترین چالش های بخش کشاورزی دانست و افزود: از طریق فناوری هوش مصنوعی می توان سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و حتی تولید تقریبی  را  برآورد کرد، و به الگوی کشت  واقعی دست یافت.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *