کاوش در نوآوری سبز برای آینده‌ای با کربن صفر خالص

یک کارگاه آنلاین در مورد نوآوری سبز توسط آکادمی توسعه فیلیپین و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وب سایت سازمان بهره وری آسیایی، در این کارگاه آموزشی آنلاین، 22 شرکت کننده از هفت کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی شرکت و سه مدرس از استرالیا، فیلیپین و امارات متحده عربی دانش و تجارب خود را در مورد عناصر کلیدی تقویت نوآوری و رشد سبز ارائه کردند.

این کارگاه آموزشی هم چنین به ارتباط متقابل بین بهره وری و نوآوری پرداخت. ظرفیت سازی رهبری و برنامه های آموزشی با استفاده از مدل یادگیری تجربی. مداخلات سیاستی برای افزایش بهره وری انرژی، استراتژی های توسعه مهارت برای مشاغل سبز، امور مالی آب و هوا و بخش عمومی، تعامل با سهامداران و ایجاد اتحاد، ایجاد اکوسیستم های کسب و کار سبز از طریق مشوق ها و مقررات و توسعه مشارکت های دولتی و خصوصی (PPPs) برای پذیرش گسترده تر فناوری پاک و رشد برخی از موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود. همچنین مدرسان دوره، نمونه هایی از نقاط مختلف جهان ارائه کردند و رویکردهای مختلفی را برای تحریک نوآوری به نمایش گذاشتند.

ضروری بودن آینده‌ای با کربن خالص صفر

روش های متعارف تولید و مصرف بر محیط زیست تأثیر منفی می گذارد. نوآوری برای انتقال به صنعت سبزتر و دستیابی به اهداف و اهداف ملی برای آینده ای با کربن خالص صفر ضروری است.

نوآوری متمرکز بر سبز کردن اکوسیستم های تجاری ممکن است برای نشان دادن سود بیشتر طول بکشد، اما پیامدهای منفی برای محیط زیست را کاهش می دهد. سیاست عمومی می تواند از طریق حمایت مالی برای تحقیقات، مزایای مالیاتی و قوانین گزارش اجباری، کاتالیزوری برای نوآوری باشد. برای تبدیل نوآوری به جریان اصلی، به سیاست‌های طراحی‌شده مؤثری نیاز است که چالش‌های اجرایی برای توسعه کلی اجتماعی-اقتصادی را مورد توجه قرار دهد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *