معرفی «گواهینامه گردشگری سبز» برای پیشبرد گردشگری پایدار

مرکز ملی آموزش و بهره وری دانشگاه ملی فیجی کارگاه آموزشی را در مورد چارچوب صدور گواهینامه گردشگری سبز برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، 20 شرکت کننده از 10 عضو سازمان بهره وری آسیایی (APO)، با جلساتی که توسط منابعی از تایوان، فیجی و کره جنوبی برگزار شد، شرکت کردند.

بخش گردشگری سهم اقتصادی قابل توجهی در اقتصاد بسیاری از اعضای سازمان بهره وری آسیایی دارد که باعث ایجاد اشتغال و ایجاد فرصت های تجاری می شود. افزایش سریع گردشگری پس از بازگشایی مرزها پس از همه‌گیری، تفکر انتقادی بیشتری را برای ارائه مقاصد و تجربیات سازگار با محیط زیست و پایدار برانگیخته است.

هدف گردشگری سبز به حداقل رساندن اثرات منفی سفر بر محیط زیست، جامعه و اقتصاد است. برنامه های صدور گواهینامه گردشگری سبز می تواند با افزایش بهره وری پایدار در این بخش، برای کسب و کارها، مصرف کنندگان، دولت ها و جوامع محلی مفید باشد. با این حال، اعضای APO اغلب فاقد تجربه و تخصص در طرح های صدور گواهینامه گردشگری هستند.

در همین زمینه بخوانید:

گفتگوی بهره‌وری؛ گردشگری بیش از حد: راه حل های بالقوه کوتاه مدت و بلند مدت

گفتگوی بهره‌وری: تحول گردشگری پس از همه‌گیری

برگزاری کنفرانس نوآوری در صنعت هتلداری

بهبود بهره وری در هتلها

این کارگاه مفهوم گواهینامه گردشگری پایدار، از جمله مروری بر گردشگری سبز و اکوتوریسم شامل اصول گردشگری فراگیر و پایدار، الزامات و معیارهای اجرای برنامه های صدور گواهینامه گردشگری سبز، برنامه ریزی استراتژیک و توسعه برنامه های صدور گواهینامه، و چالش ها، فرصت ها و مزایای مرتبط با گردشگری سبز را معرفی کرد.

شرکت کنندگان نیز دانش و تجارب متفاوت در مورد معیارهای شورای جهانی گردشگری پایدار (GSTC) برای پایداری در سفر و گردشگری به دست آوردند که با مطالعات موردی و ارائه در مورد ابتکارات گردشگری سبز و بهترین شیوه ها تکمیل شد. به علاوه، بازدیدی از محل استخر گلی تیفاجک و چشمه آب گرم برای مشاهده اقدامات موثر گردشگری سبز از نزدیک انجام شد.

در همین زمینه بخوانید:

گفتگوی بهره‌وری: گردشگری پایدار برای حال و آینده

برگزاری دوره آموزشی گردشگری پایدار به منظور ارتقای بهره‌وری صنعت هتلداری

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *