برگزاری کنفرانس بین‌المللی کشاورزی اقلیم محور در راستای ارتقای بهره‌وری

کنفرانس بین‌المللی کشاورزی اقلیم محور (CSA) در تسوکوبا، ژاپن، به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد که بیش از 100 شرکت‌کننده از 13 کشور عضو APO امکان شرکت در این کنفرانس را پیدا کردند. این رویداد توسط سازمان ملی تحقیقات کشاورزی و غذای ژاپن (NARO) به عنوان میزبان مرکز تعالی کشاورزی اقلیم محور سازمان بهره وری آسیایی ساماندهی شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، این کنفرانس بین المللی با سخنان دکتر کازوئو کیوما، رئیس سازمان ملی تحقیقات کشاورزی و غذای ژاپن و دکتر ایندرا پرادانا سینگاویناتا، دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی آغاز شد.

سخنرانی اصلی توسط دکتر ساتوشی موریتا، مدیر مرکز استراتژی توسعه NARO، در مورد وضعیت جهانی انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) و نقش این مرکز تعالی در ارتقای کشاورزی اقلیم محور ارائه شد.

ارائه فناوری‌های هوشمند آب و هوایی

جلسات کنفرانس طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با فناوری‌های هوشمند آب و هوایی و اقلیمی را تحت پوشش سخنرانان مؤسسه‌های تحقیقاتی سازمان ملی تحقیقات کشاورزی و غذای ژاپن مانند مؤسسه علوم زراعی-محیط‌زیست، مرکز تحقیقات کشاورزی منطقه مرکزی و مؤسسه علوم دام و علفزار پوشش دادند.

در روز دوم، شرکت کنندگان در کارگاهی در مورد خدمات اطلاعاتی مرتبط با تغییرات آب و هوایی مانند توسعه و استفاده از سیستم داده آب و هوای کشاورزی مشبک یک کیلومتری، زهکشی طولانی مدت در اواسط فصل، مرطوب کردن و خشک کردن متناوب مزارع شالیزاری و استفاده شرکت کردند.

علاوه بر این، این کنفرانس به بررسی کاربردهای اطلاعات آب و هوا برای پیش بینی عملکرد در زمینه آسیایی، نمایش ابزار تجسم ترسیب کربن خاک و فناوری کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای فرآیندهای تصفیه زباله دام پرداخت.

انتقال تجارب کشورهای آسیایی

این کنفرانس همچنین شامل ارائه‌هایی توسط منابع ملی از اعضای مختلف سازمان بهره وری آسیایی از جمله بنگلادش، جمهوری چین، اندونزی، هند، جمهوری کره، پاکستان، فیلیپین و تایلند بود که در مورد وضعیت فعلی در مورد کاهش و سازگاری با تغییرات آب و هوایی در کشورهای خود بحث کردند.

در سومین و آخرین روز کنفرانس، شرکت کنندگان این فرصت را داشتند که از سالن تحقیقات کشاورزی NARO Tsukuba NARO Genebank و مرکز تحقیقات بین المللی ژاپن برای علوم کشاورزی بازدید کنند.

کنفرانس بین المللی کشاورزی اقلیم محور بستر ارزشمندی را برای کارشناسان، محققان و سیاست گذاران برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات در مورد راه حل های نوآورانه برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی بر کشاورزی و تضمین امنیت غذایی برای نسل های آینده در منطقه آسیا و اقیانوسیه با ترویج کشاورزی اقلیم محور فراهم کرد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *