توجه APO به کشاورزی ارگانیک در راستای ارتقای بهره‌وری

یک کارگاه آموزشی در مورد حسابداری بهای تمام شده واقعی و هزینه در کشاورزی ارگانیک که توسط سازمان بهره وری مغولستان (MPO) و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی (APO) سازماندهی شده بود، به صورت آنلاین برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی آنلاین، 43 شرکت کننده به نمایندگی از 11 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی بررسی کردند که چگونه کشاورزی ارگانیک را می توان با عملکرد سایر سیستم های تولید در اقتصادهای عضو این سازمان آسیایی مقایسه کرد.

این کار توسط سه مدرس از بنگلادش، مغولستان و ایالات متحده انجام شد. روز پایانی کارگاه شامل شرکت در کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک بود که توسط دولت مغولستان و سازمان بهره وری این کشور سازماندهی شده بود، که در آن دو نفر از مدرسان سازمان بهره وری آسیایی به ارائه ارائه آنلاین پرداختند.

این کارگاه آموزشی، یک نمای کلی از مفهوم و وضعیت فعلی حسابداری بهای تمام شده واقعی (True cost accounting) در کشاورزی ارگانیک ارائه کرد و تجزیه و تحلیل هزینه – فایده کشاورزی ارگانیک، مطالعات موردی و مسائل مربوط به حسابداری بهای تمام شده واقعی (TCA) را ارائه کرد.

حسابداری بهای تمام شده واقعی (TCA) در کشاورزی ارگانیک به طور جامع هزینه ها و مزایای شیوه های کشاورزی ارگانیک را ارزیابی می کند. اغلب استدلال می شود که بازده کشاورزی ارگانیک کمتر از کشاورزی معمولی است، اما این استدلال ها دیدگاه های زیست محیطی و اجتماعی-اقتصادی، مانند کاهش استفاده از آفت کش ها، افزایش تنوع زیستی، و حفاظت از خاک را نادیده می گیرند. با استفاده از TCA، ارزش‌های واقعی و هزینه‌های پنهان بالقوه آشکار می‌شوند و اطمینان حاصل می‌شود که تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و سیاست‌گذاران ارگانیک می‌توانند تصمیمات آگاهانه بگیرند.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *