انتشار «کتاب‌داده 2023» سازمان بهره‌وری آسیایی

کتاب داده (دیتا بوک) بهره وری سال 2023 از سوی سازمان بهره‌وری آسیایی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، ویرایش شانزدهم کتاب داده بهره‌وری APO تجزیه و تحلیل جامعی از رشد اقتصادی و بهره‌وری آسیا از سال 1970 تا 2021 با پیش‌بینی تا سال 2030 ارائه می‌کند.

شاخص‌های پایه برای 31 اقتصاد آسیایی، شامل 21 عضو سازمان بهره وری آسیایی و 10 غیرعضو و اقتصادهای مرجع مانند استرالیا فرانسه، ایتالیا، آلمان، نیوزیلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا ارائه شده است.

همچنین یک حساب بهره وری دقیق در پایگاه داده بهره وری APO (APO-PDB) برای 21 عضو APO، چهار کشور آسیایی غیرعضو، و ایالات متحده، با تمرکز دقیق در مورد نقش ورودی های سرمایه و نیروی کار و بهره وری کل عوامل در رشد اقتصادی ایجاد شده است.

این نسخه که توسط دکتر کوجی نومورا و دکتر فوکوناری کیمورا تالیف شده است، روش‌های جدیدی را در APO-PDB 2023 معرفی می‌کند؛ از جمله سرمایه‌گذاری منابع معدنی و انرژی و برآوردهای بهبود یافته از موجودی زمین و کیفیت نیروی کار.

این کتاب داده (DATABOOK) به عنوان یک مرجع عملی برای سیاست گذاران و محققان در مورد ساختارهای صنعت و تأثیر آنها بر بهره وری نیروی کار در آسیا و فراتر از آن عمل می کند.

بر اساس این گزارش، رشد قابل توجه شاخص‌های بهره‌وری در کشور سنگاپور این کشور به صدرنشین بلامنازع در اکثر شاخص‌ها در آسیا تبدیل کرده است که حتی قابل رقابت با بهترین کشورهای جهان است. بعد از سنگاپور کشورهایی مانند چین و تایوان نیز عملکردهای قابل توجهی داشته‌اند. کند شدن رشد بسیاری از شاخص‌های بهره‌وری در ژاپن از جمله نکات دیگر این گزارش است.

فایل مرتبط:

APO Productivity Databook 2023

لینک مرتبط:

انتشار گزارش سالانه «سازمان بهره‌وری آسیایی»

تشریح جایگاه تشکیلاتی سازمان‌های متولی بهره‌وری در کشورهای عضو APO

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *