بررسی مطالعاتی متخصصان در مورد ارتباط «بهره‌وری و رفاه»

دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی یک بررسی مطالعاتی آنلاین در مورد رفاه و بهره‌وری انجام داد که چهار مدرس از هند، ایران، ژاپن و انگلیس و 48 شرکت کننده از 12 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، بهره وری و رفاه کلید موفقیت افراد و سازمان ها است. همبستگی بین رفاه و بهره وری موضوعی در چشم انداز 2025 سازمان بهره وری آسیایی و مفهومی برجسته در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

با تصدیق ارتباط بین بهره‌وری و رفاه، سازمان‌ها می‌توانند فرهنگ‌های مناسبی ایجاد کنند که بر تعادل کار و زندگی، برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیر و توسعه مهارت‌های کارکنان تأکید دارد. تعهد به سلامت و رفاه کارکنان، خروجی را افزایش می‌دهد و عملکرد و سودآوری را در بلندمدت افزایش می‌دهد.

این بررسی مطالعاتی به همبستگی بین سلامت و عملکرد کارگران و تأثیر مرتبط بر بهره‌وری تصریح کرد و تعادل زندگی کاری؛ ذهن آگاهی و هوش هیجانی؛ انگیزه و ایکیگای، عوامل موثر بر رفاه و بهره وری و مقررات و سیاست های مدیریت سلامت و بهره وری در سطح ملی از محورهای آن به شمار می رفت.

چهار مدرس این دوره، مطالعات موردی و اطلاعات پیشینه ای را که مختص زمینه های فرهنگی خود بودند، معرفی کردند. بر همین اساس، شرکت کنندگان یاد گرفتند که چگونه سلامت و بهره وری کارکنان را مدیریت کنند، مهارت های هوش هیجانی را برای تعاملات بین فردی توسعه دهند و ارتباط بین تعادل کار و زندگی و رفاه را ارزیابی کنند.

همچنین بازخورد مثبت فراوانی از سوی شرکت کنندگان در این دوره شکل گرفت و بسیاری مشتاق بودند در مورد مفاهیم رفاهی مانند ikigai بیشتر بیاموزند و از سازمان بهره وری آسیایی درخواست کردند تا پروژه های بیشتری را در آینده در نظر بگیرد. از دیگر پیشنهادات این بود که پس از هر جلسه استراحت های کوتاهی ارائه شود و تمرینات گروهی نیز لحاظ شود.

مطالب مرتبط:

نوآوریها و نارضاییها

موفقیت با تکنیک «چرخ زندگی»

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *