افزایش همکاری‌های سازمان بهره‌وری آسیایی با ویتنام

دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی (APO) برای شرکت در مجمع ملی بهره وری ویتنام و گفتگو با وزیر علوم و فناوری، رئیس کمیته مردمی شهر هوشی مین و رهبران دانشگاهی از ویتنام بازدید و با اعضای باشگاه بهره وری در آکادمی روزنامه نگاری و ارتباطات در مورد همکاری های استراتژیک برای پیشبرد تلاش های بهبود بهره وری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، مجمع ملی بهره وری ویتنام در سال 2023، با موضوع «تسریع توسعه ویتنام با محرک بهره وری» نخستین رویدادی بود که بر بهره وری در مقیاس ملی در ویتنام تمرکز داشت، همانطور که در طرح جامع بهره وری مصوب توسط نخست وزیر در سال 2021 برای بحث و تبادل نظر و تبادل تجربیات در مورد بهبود بهره وری تعیین شده است.

بدین ترتیب، راهکارهایی برای این کشور در این رویداد سیاست گذاران، کارشناسان بهره وری، پژوهشگران دانشگاهی و نمایندگان سازمان های بین المللی از جمله APO، بانک جهانی و سازمان بین المللی کار حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه، دکتر ایندرا، دبیرکل سازمان بهره وری آسایی به دولت ویتنام به دلیل میزبانی این رویداد و سابقه چشمگیر این کشور در رشد فراگیر، کاهش فقر و تاب آوری در طول همه گیری کووید-19 تبریک گفت و بر چهار محرک اصلی بهره وری نوآوری، سرمایه انسانی، نهادها و تغییرات ساختاری به عنوان کاتالیزورهای محوری برای تسریع توسعه ویتنام تاکید کرد.

دبیرکل سازمان بهره وری آسیایی، تعهد این سازمان را به همکاری با ویتنام در تلاش‌های بهره‌وری آن از طریق ارائه خدمات مشاوره سیاست‌گذاری، برنامه‌های ظرفیت‌سازی، ابتکارات هوشمند و پلت‌فرم‌های اشتراک‌گذاری دانش مورد تاکید قرار دارد.

دبیرکل، همچنین با وزیر علوم و فناوری هوین تان دات در طول مجمع بهره وری ملاقات کرد و جدیدترین همکاری ها را در این زمینه به اطلاع وی رساند و در عین حال بر حمایت سازمان بهره وری آسیایی از تلاش‌های ویتنام برای افزایش بهره‌وری در بخش خصوصی و دولتی در محلی، منطقه‌ای و استانی تاکید کرد.

در 13 دسامبر، دبیر کل با رئیس کمیته مردمی شهر هوشی مین، Phan Van Mai تماس گرفت تا در مورد همکاری در افزایش بهره وری بخش عمومی در شهر بحث و گفتگو کند. وی سپس کارگاه آموزشی را در مورد عملکرد مناسب نظارتی (GRP) برای اصلاحات اداری که برای کارمندان دولتی شهرداری برگزار شد، افتتاح کرد.

دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی، همچنین از آکادمی روزنامه نگاری و ارتباطات برای یک جلسه تعاملی با رهبران، مدرسان و اعضای باشگاه بهره وری آن بازدید کرد. وی به آکادمی برای ایجاد نخستین باشگاه بهره وری در نوع خود برای دانش آموزان در ویتنام تبریک گفت و تاکید کرد که این یک گام حیاتی در جهت توسعه منابع انسانی بسیار ماهر برای بازار کار ویتنام است.

ترجمه: محمد مجیدزاده

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *