پیشنهاد ژاپن برای ایجاد جنبش «مراکز تعالی» به‌منظور ارتقای بهره‌وری در کشورهای آسیایی

مرکز بهره وری ژاپن (JPC) با دبیرخانه سازمان بهرهوری آسیایی همکاری می کند تا جنبش مراکز تعالی (COE) را به ژاپن بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، به عنوان بخشی از این ابتکار، مرکز بهره وری ژاپن یک پروژه خدمات تخصصی فنی در داخل کشور را در مورد جوامع برتر برای ژاپن سازماندهی کرد که بیش از 200 شرکت کننده از بخش های دولتی و خصوصی را جذب کرد.

دو نفر از مدرسان آمریکایی با تجربه در فعالیت های COE بر اساس چارچوب جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج در توکیو و کوماموتو ارائه کردند. استفانی نورلینگ مشخصات COE و نمونه هایی از سن دیگو و تولدو را به نمایش گذاشت، در حالی که کریگ اندرسون نمونه هایی از روش های مدیریت سازمان های خصوصی که در جوامع تعالی به کار می روند، را ارائه داد.

این برنامه شامل بحث و گفتگو با تیم جوامع تعالی ژاپن (J-COE) JPC، همایشی در مورد بهره وری مراکز تعالی، جلسات و دیدارها با دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی و شهردار شهر کوماموتو و کنفرانس های بین المللی بود.

همانطور که ژاپن با پیری و کاهش جمعیت دست و پنجه نرم می کند، نقش جوامع در حل آنها مهم می شود و رویکرد مراکز تعالی در حوزه های مختلف را حیاتی می کند. کاربرد آن فراتر از ژاپن است و یک رویکرد استراتژیک برای اقتصادهای عضوی که با چالش‌های مشابه مواجه هستند و چشم‌اندازی تازه برای کشورهای در حال توسعه در تلاش‌های توسعه روستایی و اجتماعی ارائه می‌دهد.

در طول بازدید از دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی، بحث ها بر روی ابتکار مرکز تعالی، طرح مرکز بهره وری ژاپن برای این کشور و چشم انداز ایجاد چارچوب مرکز تعالی در منطقه آسیا و اقیانوسیه متمرکز شد. معرفی ابتکارات مرکز تعالی از ایالات متحده آمریکا تلاشی برای پرداختن به مسائل اجتماعی پیچیده ژاپنی است که بر نیاز به شبکه های مشترک برای هدایت مشکلات پیچیده تأکید دارد.

بر اساس این گزارش، مرکز بهره وری ژاپن آماده است تا دستورالعمل ها و دوره های آموزشی J-COE را به عنوان گام های بعدی در تبلیغ رویکرد مراکز تعالی در میان جوامع، سازمان ها و شرکت های ژاپنی توسعه دهد.

مطالب مرتبط:

مرکز تعالی ESG در دستور کار APO و KPC

مرکز تعالی سازمان بهره وری آسیایی چیست؟

راه‌اندازی مرکز تعالی «کشاورزی هوشمند – اقلیم» در APO

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *