یکی از گزارشهای بهرهوری که از سوی سازمان بهرهوری آسیایی منتشر شده است، آمادهسازی صنعت 4.0 به شمار میرود که استراتژیهای دیجیتالیسازی برای شرکتهای کوچک و متوسط را مطرح میسازد.
به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، دیجیتالی شدن پیش نیاز Industry 4.0 است. اگر چه برخی معتقدند اکثریت سازمان ها در کشورهای توسعه یافته قبلا به سطح معینی از دیجیتالی شدن در عملیات خود رسیدند، تحول دیجیتال در اکثریت آنها به تازگی برای آن آغاز شده است.
لازم به ذکر است که Industry 4.0 یک چشم انداز نه تنها برای SME ها بلکه برای شرکت های بزرگتر است و دیجیتالی شدن به عنوان فرآیند تبدیل، مدیریت و ذخیره داده ها، اطلاعات و دانش به فرمت دیجیتالی و قابل خواندن توسط کامپیوتر. مزیت داده ها، اطلاعات دیجیتالی و دانش “تحرک بخشی” آن است، دسترسی آسان در هر زمان و هر مکان، توسط هر کسی که دارای حق دسترسی مناسب است.
در این گزارش ضمن بررسی چشم انداز دیجیتالی شدن در صنایع کوچک و متوسط، چالشها، نیازهای اساسی، استراتژیها و مثالهایی از تایوان، هند، اندونزی، مالزی و ویتنام بیان شده است.
لینک مرتبط:
Gearing Up To Industry 4.0: Digitization Strategies for SMEs