آموزش بهره‌وری: تنظیم فناوری‌های نوظهور

سازمان بهره وری آسیایی یک دوره آموزشی خودآموز با عنوان تنظیم فناوری‌های نوظهور ارائه داده است.

به گزارش پایگاه خبری بهره‌ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، فناوری‌های نوظهور فرصت‌هایی را برای بهبود نحوه زندگی و عملکرد در آسیا-اقیانوسیه و افزایش بهره‌وری منطقه ارائه می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، بیوتکنولوژی و فناوری بلاک چین، زمینه‌های مختلفی مانند کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی و مالی را متحول کنند. با این حال، فناوری های نوظهور یک چالش نظارتی را ارائه می دهند. توسعه و تجاری سازی فناوری نیاز به یک اکوسیستم نظارتی حمایتی دارد.

سیاست گذاران و سایر ذینفعان باید این تعادل ظریف را برای فناوری های نوظهور مدیریت کنند. اگر خطرات به درستی مدیریت نشود، پیامدهای فاجعه‌بار می‌تواند بر سلامت و رفاه جامعه تأثیر بگذارد. این به دلیل درجه عدم اطمینان علمی پیرامون آنها و استفاده و توسعه مداوم آنها چالش برانگیز است که منجر به ابهام مقرراتی می شود. از لحاظ تاریخی، مقررات به طور واکنشی حول صنایع نسبتا بالغ تکامل یافته است.

با توجه به نیاز به اقدامات پیشگیرانه، تنظیم فناوری های نوظهور نیازمند رویکرد مدرن تری است. مقررات باید بر نتیجه متمرکز باشد، شامل آزمایش و نتیجه همکاری چند ذی نفع باشد. دولت ها باید با دانشگاه، صنعت و جامعه مدنی همکاری کنند تا کاستی های فنی خود را جبران کنند. این امر به ویژه در منطقه آسیا-اقیانوسیه، جایی که روندهای فناوری مانند اتوماسیون قرار است صنایع بزرگی مانند نساجی را مختل کند، مهم خواهد بود.

این دوره خودآموز، نمونه‌های عملی و توضیحاتی در مورد رویکردهای نظارتی برای فناوری‌های نوظهور ارائه می‌دهد. شرکت‌کنندگان می‌توانند چگونگی ارتباط این رویکردها با زمینه‌های صنعت خودشان را برای بهبود بهره‌وری و حفاظت از رفاه اجتماعی بررسی کنند.

علاقه مندان برای بهره مندی از این دوره خودآموز آموزشی میتوانند به این لینک مراجعه کنند.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *