رئیسی: افزایش بهره‌وری لازمه رشد تولید است

رییس جمهور ایجاد اشتغال، فعال شدن بخش‌های مختلف اقتصادی و استقلال اقتصادی را در گرو رشد تولید دانست و افزود: هرچه رشد اقتصادی را متوقف می‌کند، نباید اتفاق بیفتد و افزایش بهره‌وری لازمه رشد تولید است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از مهر، آیت‌الله رییسی در سفر استانی خود به زنجان در شورای اداری این استان، با بیان اینکه مدیران باید با کار جهادی، با انگیزه و تلاش برای حل امور با یکدیگر مذاکره کنند، اظهار کرد: کار باید بین مدیران گردش پیدا کند تا مساله را حل کنند و نیاز به تصویب قانون جدید نیست و شورای اداری برای مطرح کردن مسایل بین دستگاه‌های مختلف برطرف کردن ناهماهنگی است.

وی بروکراسی و پیچیدگی‌های اداری را عامل نارضایتی مردم خواند و گفت: بروکراسی و دموکراسی با هم متولد شدند.

در همین زمینه بخوانید

در نشست هم‌اندیشی روسای ادوار «سازمان بهره‌وری» چه گذشت؟ از تمجید رئیسی تا ضرورت تغییر جایگاه نهاد بهره‌وری

نمره مردودی رئیسی برای ارتقای بهره‌وری در دو سال گذشته

تاکید مجدد رئیسی بر بهره‌وری + فیلم

اولتیماتوم جدید رییسی در زمینه بهره‌وری

رییس جمهور، افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری را دو پایه رشد اقتصادی خواند و ایجاد اشتغال، فعال شدن بخش‌های مختلف اقتصادی و استقلال اقتصادی را در گرو رشد تولید دانست و افزود: هرچه رشد اقتصادی را متوقف می‌کند، نباید اتفاق بیفتد و افزایش بهره‌وری لازمه رشد تولید است.

وی با تأکید به لزوم بررسی وجود تناسب بین میزان اعتبارات و امکانات در اختیار هر سازمان و بهره‌وری عنوان کرد: در بهره‌وری کشور مشکل داریم و لازم است از تجربه‌های دیگر کشورها استفاده کنیم، البته هر نسخه‌ای را در کشور اجرا نمی‌کنیم و نسخه‌ها را بومی‌سازی می‌کنیم.

وی خلاقیت و نگاه جهادی را عامل موفقیت در عرصه‌های مختلف کشور برشمرد و گفت: دشمن نمی‌خواهد پیشرفت داشته باشیم و ادارات کارایی داشته باشند اما باید ادارات و سازمان‌های کارآمد شکل دهیم تا دشمن را ناامید کنیم و در این راه افزایش بهره‌وری و کارآمدی در اولویت قرار گیرد.

مطالب مرتبط:

رئیسی: افزایش بهره‌وری نیاز امروز کشور در کنار سرمایه‌گذاری‌های بزرگ است

توصیه رئیسی به دو سازمان دولتی برای بازنگری در فرآیندهای نظام‌ اداری

همه دستگاه‌ها خود را موظف به افزایش بهره‌وری بدانند

اعضای هیئت علمی، برای ارتقای بهره‌وری کشور راهکار دهند

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *