گزارش بهره‌وری: ظرفیت استقرار صنعت 4.0

گزارش بهره وری با عنوان «ظرفیت صنعت 4.0: نیازسنجی 6 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی» از سوی این سازمان منتشر شده است.
به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، این گزارش که تالیف آن را دکتر ارنست هارتمن (Dr. Ernst Hartmann)، اندونزی، ویتنام، هند، فیلیپین، تایوان (ROC) و مالزی را مورد توجه قرار می دهد که در سه دسته اقتصادی تقسیم بندی شده است.

اقتصادهای نوپا: اندونزی و ویتنام، با پایگاه اقتصادی محدود فعلی و محرک‌های نامطلوب تولید، که آنها را برای آینده در معرض خطر قرار می دهد.

اقتصادهای سنتی: هند و فیلیپین، با پایگاه اقتصادی قوی فعلی اما محرک های نامطلوب تولید، که آنها را نیز در معرض خطر آینده قرار می دهد.

اقتصادهای پیشرو: تایوان و مالزی، با پایگاه اقتصادی قوی فعلی و محرک های مطلوب تولید، که آنها را در موقعیت خوبی برای آینده قرار می دهد.

بر اساس نتایج این گزارش، تجزیه و تحلیل عمیق تر نشان داد که همه کشورها در رابطه با توسعه اقتصادی، پویایی و حکمرانی و سیاست های آینده نگر نقاط قوت خود را نشان می دهند. از سوی دیگر، همه کشورها در زمینه علم، تحقیق و توسعه و زیرساخت های دیجیتال نقاط ضعف مشترکی دارند.

اقتصادهای پیشرو (تایوان، مالزی) در حوزه آموزشی نسبت به اقتصادهای نوپای (اندونزی، ویتنام) و سنتی (هند، فیلیپین) امتیاز بهتری کسب می کنند. از نظر قابلیت‌های نوآوری، اقتصادهای نوپا و سنتی امتیاز کمتری در سرمایه انسانی (دانش و شایستگی کارکنان) و سرمایه پیچیدگی (توانایی ترکیب پایگاه‌های دانش متنوع برای تولید محصولات پیچیده) دارند.

برعکس، آن‌ها در سرمایه رابطه‌ای، یعنی به اشتراک گذاشتن دانش و ایده‌ها با شرکای خارجی مانند سایر شرکت‌ها و مؤسسات آموزشی یا تحقیقاتی، نقاط قوتی دارند.

در مقابل، اقتصادهای پیشرو در سرمایه انسانی و پیچیدگی امتیاز خوبی دارند و در سرمایه رابطه‌ای نسبتاً پایین‌تر هستند. همه کشورها در رابطه با سرمایه ساختاری که به عنوان به اشتراک گذاری دانش و ایده در یک شرکت تعریف می شود، نمرات نسبتا خوبی از خود نشان می دهند. همه کشورها استراتژی ها، برنامه ها و ابتکارات سیاسی منسجم و جامعی را تنظیم کرده اند.

لینک مرتبط:

Building Industry 4.0 Capacity

مطالب مرتبط:

گزارش بهره‌وری: آماده‌سازی صنعت 4.0: استراتژی‌های دیجیتالی‌سازی برای SMEها

صنعت 4.0 و فناوری های مرتبط

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *