کنوانسیون بزرگ بهره‌وری

رضا نیازمند در بخش دیگری از خاطرات خود به موضوع «کنوانسیون بزرگ بهره‌وری» پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، رضا نیازمند که در بخشی از خاطرات خود به موضوع سازمان بهره وری آسیایی و تاریخچه بهره وری در ایران پرداخته نوشته است که:

در هیات حکام سازمان بهره‌وری آسیایی APO تصمیم گرفته شد که هر ۱۰ سال یک کنوانسیون بزرگ بهره‌وری تشکیل شود. سال ۱۹۷۰ نخستین کنوانسیون تشکیل شد و من به ریاست این کنوانسیون انتخاب شدم. قرار شد در این کنوانسیون ابتدا آقای ساتو، نخست‌وزیر ژاپن جلسه را افتتاح کند، وزیر صنایع و وزیر بازرگانی سخنرانی کنند و بعد کار کنوانسیون شروع شود.

من برنامه را خواستم. دیدم که نوشته شده نطق نخست‌وزیر و… ولی ساعت و دقیقه ندارد. گفتم تمام اینها باید ساعت و دقیقه داشته باشد. رئیس تشریفات نخست‌وزیر گفت نخست‌وزیر سر ساعت ۱۰ می‌آید و نطق او ۱۰ دقیقه است و سر ساعت ۱۰:۱۰ می‌رود چون باید همراه امپراتور به شهر کیوتو برود.

طبق این برنامه قرار بود که نخست‌وزیر هنگام ورود به جلسه مستقیما برود پشت تریبون و مطالب خود را درباره اهمیت این کنوانسیون بگوید و پس از اتمام نطق مستقیما از سالن خارج شود. من پیشنهاد کردم نخست‌وزیر هنگام ورود بنشیند و من پشت تریبون بروم و از ورود او تشکر کنم و از نخست‌وزیر دعوت کنم نطق افتتاحیه را آغاز کند و نخست‌وزیر پس از اتمام نطق خود بنشیند و من از او تشکر کنم بعد کنفرانس را ترک کند.

مطالب مرتبط:

چگونه ایران عضو سازمان بهره‌وری آسیایی شد؟

ژاپنی‌ها از بهره‌وری هیچ‌چیز نمی‌دانستند

ایران فرمول‌های بهره‌وری را کشف کرد

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *