تمرکز بنگلادش بر صنعت 4.0 در راستای ارتقای بهره‌وری

سازمان بهره وری بنگلادش یک پروژه آموزشی خدمات فنی – تخصصی را در صنعت 4.0 برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، با فناوری‌های دیجیتالی که عملیات‌های تجاری جهانی را متحول می‌کنند، درک جامع صنعت 4.0 برای هدایت رشد اقتصادی ملی ضروری است. فقدان نیروی کار ماهر و تخصص فنی نیز می تواند مانع پذیرش فناوری های پیشرفته مورد نیاز برای صنعت 4.0 شود.

با توجه به این نیاز در بنگلادش، سازمان ملی بهره‌وری (NPO) این کشور یک پروژه خدمات تخصصی فنی در داخل کشور (TES) را در مورد آموزش در صنعت 4.0 ترتیب داد. 25 شرکت‌کننده از بخش‌های مختلف سازمان بهره وری بنگلادش در این جلسات شرکت کردند که توسط دو مدرس از هند برگزار شد. آنها دانش و تجارب خود را را در مورد مؤلفه های مهم Industry 4.0 به اشتراک گذاشتند که شامل مطالعات موردی و داستان های موفقیت از هند و سراسر جهان بود.

در همین زمینه بخوانید

گزارش بهره‌وری: ظرفیت استقرار صنعت 4.0

صنعت 4.0 و فناوری های مرتبط

صنعت 4.0 چیست؟

Industry 4.0 که با فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، رباتیک، سیستم‌های فیزیکی سایبری و رایانش ابری تغذیه می‌شود، در حال تغییر شکل تولید و افزایش کارایی، بهره‌وری و سود است. دولت بنگلادش چندین ابتکار را برای ارتقای صنعت 4.0 انجام داده است، از جمله راه‌اندازی اداره پارک فناوری پیشرفته بنگلادش و انجمن نرم‌افزار و خدمات اطلاعاتی بنگلادش (BASIS). علاوه بر این، راه‌اندازی برنامه دیجیتال بنگلادش و طرح جامع دولت الکترونیک نشان‌دهنده تعهد دولت است، اگرچه چالش‌ها به‌ویژه از نظر دانش و آگاهی محدود همچنان ادامه دارد.

این پروژه آموزشی خدمات فنی – تخصصی یک نمای کلی از Industry 4.0 و فناوری های کلیدی فعال کننده آن ارائه کرد. شرکت‌کنندگان در مورد جمع‌آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها، نگهداری پیش‌بینی‌کننده و الزامات امنیت سایبری در صنعت 4.0 اطلاعاتی به دست آوردند. این جلسات همچنین موضوعاتی مانند تولید و زنجیره تامین هوشمند، تولید پایدار و فناوری‌های سبز، مدیریت تغییر، توسعه مهارت‌ها، روندهای آتی و توسعه نقشه راه صنعت 4.0 را پوشش دادند.

مطالب مرتبط:

گزارش بهره‌وری: آماده‌سازی صنعت 4.0: استراتژی‌های دیجیتالی‌سازی برای SMEها

گزارش بهره وری: بینش رفتاری صنعت 4.0

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *