آموزش بهره‌وری: تولید انرژی پایدار

سازمان بهره وری آسیایی یک دوره آموزشی خودآموز با عنوان «تولید انرژی پایدار» ارائه داده است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، با توجه به رشد اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، مصرف انرژی به طور چشمگیری در حال افزایش است و انرژی های تجدیدپذیر در حال تبدیل شدن به یک صنعت قابل توجه است.

با توجه به سلامت عمومی و اثرات زیست‌محیطی سوخت‌های فسیلی و رشد سریع تقاضای انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) در ترکیب انرژی جهانی و روندهای انرژی پاک آینده مانند مسائل مرتبط با بخش انرژی دارد.

پیشرفت‌های فن‌آوری قابل توجهی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر از نظر کارایی و ادغام آنها در دنیای امروز رخ داده است. این امر پذیرش انرژی های تجدیدپذیر را برای پاسخگویی به تقاضای صنعت تسهیل می کند، که نه تنها مزیت رقابتی را برای تجارت فراهم می کند، بلکه انتشار کربن را نیز کاهش می دهد.

بر همین اساس، روشی ترکیبی از ابزارهای یکپارچه‌سازی/بهینه‌سازی سیستم و تحلیل چرخه عمر (LCA) برای ارزیابی فناوری انرژی تجدیدپذیر پاک/سبز و توجیه هزینه‌های اولیه بالای پذیرش انرژی پایدار مورد نیاز است.

این دوره خودآموز اینترنتی، تعریف، طبقه‌بندی و کاربردها، مفاهیم کلیدی، و مزایا و معایب منابع مختلف انرژی و روندهای جاری و آتی در فناوری‌های انرژی از جمله ساختمان‌های با انرژی صفر، کربن خنثی و ساختمان‌های با انرژی به اضافه را در یک جامعه متناسب با بخش انرژی در آینده معرفی می‌کند.

علاقه مندان برای بهره مندی از این دوره خودآموز اینترنتی سازمان بهره وری آسیایی میتوانند به این لینک مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

آموزش بهره‌وری: ابزارها و تکنیک‌های بهره‌وری سبز

آموزش بهره‌وری: تنظیم فناوری‌های نوظهور

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *