آموزش بهره‌وری: طراحی بوم‌شناختی و 3Rs

سازمان بهره وری آسیایی یک دوره آموزشی خودآموز با عنوان «طراحی بوم‌شناختی و 3Rs» با محوریت بهره وری سبز ارائه داده است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، رویکرد خطی سنتی «بگیر – بساز – مصرف کن» (take–make–waste) در صنایع باعث ایجاد مسائل زیست محیطی مانند زباله، آلودگی و تغییرات آب و هوایی شده است.

برای پرداختن به این چالش‌ها، طراحی محیطی و 3Rها (Reduce، Reuse و Recycle: کاهش، استفاده ی دوباره و بازیافت) به‌عنوان ابزارهای بهره وری سبز ظاهر شده‌اند که ویژگی‌های محیطی را به‌عنوان اهداف طراحی می‌بینند تا سرمایه گذاری مسئولانه گسترش یابد و مسائل اجتماعی را در برگیرد.

کسب و کارها باید اثرات زیست محیطی و اجتماعی خود را برای افزایش عملکرد مدیریت کنند و با پذیرش این اصول، شرکت ها می توانند به آینده ای بهتر برای همه کمک کنند.

اتخاذ طراحی بوم شناختی (سازگار با محیط زیست) و 3Rs در استراتژی های بهره وری سبز مزایایی مانند صرفه جویی در هزینه، بهبود شهرت و رقابت در بازار را به کسب و کارها ارائه می دهد. آنها با پرداختن به نگرانی های زیست محیطی و اجتماعی فعالانه، سرمایه گذاران مسئول را جذب می کنند و اعتماد ذینفعان را تقویت می کنند. چنین تعهدی آینده ای مقاوم و پایدار را برای کسب و کارها، سیاره زمین و جامعه به عنوان یک کل شکل می دهد.

در این خودآموز اینترنتی این موضوعات مورد توجه قرار گرفته که علاقه مندان برای بهره مندی از آن میتوانند به این لینک مراجعه کنند.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *