آموزش بهره‌وری: سیستم‌های مدیریت نظارتی

سازمان بهره وری آسیایی یک دوره آموزشی الکترونیکی با عنوان «سیستم‌های مدیریت نظارتی (Regulatory Management Systems)» ارائه داده است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره‌وری آسیایی، سیستم های مدیریت نظارتی (RMS) به ساختارهای متا اشاره دارد که بر توسعه و بازنگری مقررات نظارت می کنند.

آنها چهار جزء اصلی را شامل می شوند: سیاست های نظارتی. ابزارهای نظارتی؛ نهادهای نظارتی؛ و رویه های نظارتی با توجه به چارچوب مدیریت نظارتی انتشارات APO برای افزایش بهره وری که سال 2019 میلادی از سوی سازمان بهره وری آسیایی منتشر شده، RMS برای ارزیابی سیاست ها، تجزیه و تحلیل عملکرد نظارتی و شناسایی عوامل موفقیت و حوزه های اولویت برای اصلاحات خدمت می کند.

چشم انداز سیاست تنظیمی سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی (OECD) در گزارشی که سال 2021منتشر شد گزارش داد که همه کشورها برای دستیابی به اثربخشی و کارایی در سیستم های نظارتی خود تلاش کرده اند در حالی که در چارچوب مقررات، اثربخشی به میزان کمک آنها به اهداف اعلام شده اشاره دارد، در حالی که کارایی به معنای تعادل بین هزینه ها و منافع مرتبط با استفاده از آنها است.

به طور خلاصه، یک مقررات باید به یک هدف مشخص با حداقل هزینه دست یابد، یا به طور متناوب منافع خالص بیشتری نسبت به هر ابزار سیاسی موجود دیگری برای دستیابی به همان هدف به ارمغان آورد. در پیگیری حکمرانی خوب، اعضای سازمان بهره وری آسیایی در حال معرفی سیاست های مدیریتی و تقویت نهادها برای موثر ساختن سیستم های نظارتی هستند.

علاقه مندان برای بهره مندی از این دوره آموزشی اینترنتی میتوانند به این لینک مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

آموزش بهره‌وری: دیجیتالی شدن محل کار در سازمان‌های بخش دولتی

آموزش بهره‌وری: مدیریت فراگیر در بخش عمومی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *