آموزش بهره‌وری: تحول بخش خدمات در صنعت 4.0

سازمان بهره وری آسیایی یک دوره آموزشی خودآموز با عنوان «تحول بخش خدمات در صنعت 4.0 (Service-sector Transformation in Industry 4.0)» ارائه داده است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، پذیرش فناوری های انقلاب چهارم صنعتی (Industry 4.0) منجر به موجی از دیجیتالی شدن و نوآوری می شود، در حالی که تغییرات در سراسر صنعت گسترده شده است.

در سال 2022، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد گزارش داد که همه‌گیری کووید-19 گسترش فناوری‌های دیجیتالی مانند هوش مصنوعی، روباتیک و اینترنت اشیا را تسریع کرده است.

در این گزارش همچنین اشاره شد که استفاده از فناوری‌های Industry 4.0 می‌تواند به افزایش بهره‌وری، کاهش اثرات زیست‌محیطی صنعتی‌سازی و ایجاد شغل کمک کند.

از سوی دیگر، بخش خدمات در انطباق با انقلاب مبتنی بر فناوری به خوبی عمل نکرده است. بسیاری از شرکت ها از دهه 1990 با تحول دیجیتال دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین، اگر صنعت 4.0 را فعال‌تر بپذیرد، بخش خدمات امروزی می‌تواند سود قابل توجهی داشته باشد.

با این حال، تفکر اول فناوری تضمینی برای موفقیت نیست، زیرا فناوری‌ها به سادگی امکان‌دهنده هستند. روش‌های اتخاذ صنعت 4.0 در بخش خدمات به فرهنگ، سیاست، استراتژی و چشم‌انداز سازمانی بستگی دارد. در یک اقتصاد خدماتی، بیشتر ارزش تولید شده نتیجه همکاری، ارتباطات و خلاقیت انسانی است.

بسیار مهم است که رویکردی انسان محور به تجارت داشته باشیم. دستکاری با فناوری‌های جدید بدون در نظر گرفتن فرهنگ، سیاست‌ها و سایر سیستم‌های ناملموس دیگر می‌تواند تأثیر مخربی بر بخش خدمات داشته باشد. بنابراین، با دیدگاه انسان محور، مزایای Industry 4.0 منجر به بهبود بهره‌وری و کارایی، انعطاف‌پذیری و چابکی و سودآوری در بخش خدمات در بلندمدت می‌شود.

مطالب مرتبط:

آموزش بهره‌وری: آزمایشگاه‌های نوآوری بخش عمومی

آموزش بهره‌وری: دیجیتالی شدن محل کار در سازمان‌های بخش دولتی

آموزش بهره‌وری: فرآیندهای نوآوری دیجیتال در بخش عمومی

آموزش بهره‌وری: مدیریت فراگیر در بخش عمومی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *