آموزش بهره‌وری: بیمه کشاورزی برای امنیت غذایی

سازمان بهره وری آسیایی یک دوره آموزشی خودآموز با عنوان «بیمه کشاورزی برای امنیت غذایی ( Agricultural Insuranc for Food Securitys)» ارائه داده است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، بلایای طبیعی و ویرانی متعاقب آن بر تولیدات کشاورزی ممکن است خسارات زیادی به کشاورزان وارد کند. کشاورزان نه تنها از معیشت خود محروم می شوند، بلکه مشکل تسویه تعهدات مالی خود برای عملیات و سرمایه گذاری را نیز در پی خواهند داشت.

تغییرات آب و هوایی و رویدادهای غیرمنتظره مانند COVID-19 خطرات تولید محصولات کشاورزی را افزایش می دهد. تأثیر مخرب خشکسالی، یخبندان، سیل، موج گرما، و طوفان بر محصولات، مزارع، دام ها و شیلات به دلیل تغییرات آب و هوایی بدتر شده است، در حالی که COVID-19 اختلالاتی را در زنجیره ارزش کشاورزی ایجاد کرد.

با افزایش چنین خطراتی، کشاورزان آسیب پذیرتر می شوند و تولید مواد غذایی در معرض تهدید دائمی قرار دارد و امنیت غذایی ملی را به خطر می اندازد.

پوشش بیمه کشاورزی ممکن است راه حلی برای کاهش ضرر و زیان ارائه دهد و در عین حال کشاورزان را از خطرات رهایی بخشد و ظرفیت تولید آنها را حفظ کند. بیمه کشاورزی به دانش فنی گسترده و خاص از دو بخش مختلف نیاز دارد: کشاورزی و مالی.

دولتها می توانند به طرق مختلف از کشاورزان و کل زنجیره ارزش کشاورزی حمایت کنند که یکی از آنها ایجاد سیستم های کارآمد بیمه کشاورزی است. بیمه کشاورزی نه تنها از کشاورزان در برابر سقوط مالی محافظت می کند، بلکه امنیت غذایی ملی را نیز تضمین می کند.

این دوره به منظور آموزش گروه های مهمی از افراد در مورد توضیحات عملی اصول و ویژگی های اساسی ریسک و بیمه کشاورزی برگزار می شود و به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا توسعه سیستم های جدید یا بهبود سیستم های موجود بیمه کشاورزی را برای تضمین امنیت غذایی ترسیم کنند.

علاقه مندان برای بهره مندی از این دوره آموزشی خودآموز اینترنتی میتوانند به این لینک مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

 تجربه بهره‌وری: ترویج کشت بوم‌شناسی با ترویج ویدئوهای آموزشی

آموزش بهره‌وری: کشاورزی بدون خاک

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *