گسترش همکاری‌ها با کشورهای آسیای میانه در دستور کار «سازمان بهره‌وری آسیایی»

ایندرا پرادانا سینگاویناتا، دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی (APO) با میرزوشریف جالوف، سفیر جمهوری تاجیکستان در ژاپن دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت رسمی سازمان بهره وری آسیایی، هدف از این دیدار، دعوت از تاجیکستان برای شرکت در برنامه‌های سازمان بهره وری آسیایی به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر سازمان بهره وری آسیایی برای ارتقای آگاهی از این سازمان آسیایی در میان کشورهای آسیای مرکزی تحت تأسیس صندوق مشترکی برای مشارکت و کمک کشورهای غیرعضو در راستای ارتقای بهره‌وری بود.

سفیر تاجیکستان به دبیر کل دکتر ایندرا در سفارت کشور متبوع خود خوش آمد گفت و مروری از ابتکارات و فعالیتهای کلیدی در تاجیکستان ارائه کرد که از ثروت منابع طبیعی و فراوانی نیروی برق آبی برای تسریع صنعتی شدن بهره بردند.

دكتر ايندرا نیز از اين معرفی كه بر تعهد و تلاشهای مستمر برای بهره گيری از پتانسيل تاجيكستان و بهبود بهره وری ملی تاكيد داشت، بسيار قدردانی كرد.

همچنین وی، سفیر تاجیکستان را با فعالیت های مهم سازمان بهره وری آسیایی با تاکید بر کنفرانس های منتخب، دوره های آموزشی و کارگاه های آموزشی که برای شرکت کنندگان غیرعضو مانند تاجیکستان تحت طرح برنامه جدید آزاد است، آشنا کرد.

در ادامه همچنین به چگونگی تعامل تاجیکستان با سازمان بهره وری آسیایی (APO) از جمله بهره گیری از منابع ترویجی و آموزشی مانند نشریات آنلاین و دوره های آموزش الکترونیکی و همچنین مشارکت احتمالی در برنامه های آنلاین پرداخته شد.

سفیر تاجیکستان نیز در این دیدار، نسبت به بهره برداری این کشور و متخصصان از این فرصت ها ابراز علاقه و موافقت کرد که گفتگوهای بعدی بین کارکنان سفارت و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی برای بحث در مورد جزئیات بیشتر هماهنگ شود.

این نشست با تبادل نظر در مورد موضوعات مختلف مرتبط با بهره وری به پایان رسید و هر دو طرف توافق کردند که پس از گفتگوی سازنده خود، تماسها را حفظ کنند.

مطالب مرتبط:

گسترش همکاریهای APO با مقامات دیپلماتیک کشورهای عضو به‌منظور توسعه بهره‌وری

دیدار دبیرکل APO با سفیر ویتنام در ژاپن در راستای ارتقای بهره‌وری

گسترش همکاری‌های سازمان بهره‌وری آسیایی با نهادهای منطقه‌ای

بازدید دبیر کل APO از لائوس برای تقویت همکاری‌های بهره‌وری

ترجمه: محمد مجیدزاده

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *