آموزش بهره‌وری: توسعه کارآفرینی روستایی

سازمان بهره وری آسیایی یک دوره آموزشی اینترنتی با عنوان «توسعه کارآفرینی روستایی (Rural Entrepreneurship Development)» ارائه داده است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، کارآفرینی نیروی محرکه توسعه روستایی است. این شامل مداخلات استراتژیک برای تسریع و احیای اقتصادهای رو به زوال روستایی از طریق گسترش دامنه کسب و کار به مناطق کشاورزی/غیرکشاورزی است.

افرادی که دارای ذهنیت کارآفرینی هستند، فرصت های بازار را با تفکر شهودی و خواندن روندهای آینده در شرایط خاص تشخیص می دهند. در بافت روستایی، کارآفرینی به معنای ساختن چیزی معنادار با استفاده از منابع محلی است که قبلاً به طور عملی درک یا ارزش گذاری نشده بود. به این ترتیب می توان ارزش منابع طبیعی، سرمایه و انسانی در جوامع روستایی را به شیوه ای مناسب بازآفرینی کرد تا حداکثر بهره را از آنها برد.

تعامل بین توسعه روستایی و کارآفرینی بر محدودیت‌های صنعت اولیه، عمدتا کشاورزی، که منبع اصلی درآمد در مناطق روستایی است، غلبه می‌کند. جمعیت روستایی به شدت به تولیدات کشاورزی وابسته هستند، اگرچه عملکرد آن به دلیل بلایای طبیعی مانند خشکسالی، سیل، آفات حشرات و غیره بی ثبات است. به طور مشابه، دستیابی به افزایش شدید عملکرد در کشاورزی اغلب قابل کنترل نیست.

در این راستا، کارآفرینی روستایی می‌تواند با عبور از مرزهای میان صنایع اولیه، ثانویه و ثالث، منابع نوآورانه و مقرون به صرفه زندگی را ارائه دهد. مردم محلی را قادر می سازد تا ارزش منابع موجود در منطقه را درک کنند و از آنها به عنوان ورودی برای ایجاد محصولات و خدمات با ارزش افزوده استفاده کنند. بنابراین کارآفرینی منابع معیشت را متنوع می کند و درآمد سرانه را افزایش می دهد.

علاوه بر این، برای نیروی کار کم/بیکار شغل ایجاد می کند و استقلال خانوارهای روستایی را بهبود می بخشد. با این حال، در واقعیت، پرورش کارآفرینان موفق اغلب با چالش هایی مانند فقدان حمایت مالی و شناخت اجتماعی روبرو بوده است و مردم روستایی به ندرت کسب و کار راه اندازی می کنند یا ایده های تجاری خود را عملی می کنند.

بنابراین، زیرساخت های اجتماعی که زیربنای ورود کارآفرینان به بازارها است و آنها را در برابر شکست مقاوم می کند، نیاز به بحث و توسعه دارد. ذهنیت کارآفرینی مبتنی بر ایده ریسک کردن است و کارآفرینان باید بتوانند آزادانه وارد بازارها و حتی پس از تجربه شکست شوند.

علاقه مندان برای بهره مندی از این دوره خودآموز اینترنتی به این لینک مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

گردشگری 4.0 برای توسعه روستایی فراگیر و پایدار

گفتگوی بهره‌وری: توسعه فراگیر روستایی از طریق گسترش زنجیره‌های ارزش کشاورزی

برگزاری بازدید مطالعاتی APO به منظور ارتقای بهره وری و توسعه بخش روستایی

توانمندسازی نیروی کار زنان روستایی

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *