بهره‌وری، ضربان قلب رونق اقتصادی است

نماینده سازمان بهره وری آسیایی در مالزی در شصت و ششمین اجلاس سران بهره وری عضو سازمان بهره وری آسیایی که در این کشور برگزار شد، گفت: بهره وری ضربان قلب رونق اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، داتوک کاماروزامان جوهری (Datuk Kamaruzzaman Johari) در جلسه افتتاحیه این اجلاس ضمن خوشامدگویی به میهمانان و تشریح دستاوردها و اهداف مرکز بهره وری مالزی (MPC) تاکید کرد: بهره وری ضربان قلب رونق اقتصادی است. امروز، ما نه تنها برای بحث در مورد ارقام و استراتژی‌ها، بلکه برای تصور آینده‌ای روشن‌تر و سازنده‌تر برای مالزی و کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی گرد هم آمده ایم.

همچنین این اجلاس، شاهد انتقال رهبری بود، زیرا رئیس پیشین سازمان بهره وری آسیایی، شنگ هسیونگ هسو باتوم (Sheng-Hsiung Hsu) مدیر بهره وری تایوان صندلی خود را به رئیس جدید، جون ماریتینو نمانی (Jone Maritino Nemani) از فیجی سپرد.

نمانی با حمایت معاونان سازمان بهره وری آسیایی، گوپالاکریشمن (S. Gopalakrishnan) قائم مقام نماینده هند و پروفسور انور سانوسی (Prof. Anwar Sanusi) از مرکز بهره وری اندونزی، تضمین هایی برای ادامه یکپارچه ابتکارات حیاتی برای ماموریت سازمان بهره وری آسیایی ارائه داد.

طی این اجلاس، دکتر ایندرا پرادانا سینگاویناتا، دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی، گزارش های مفصلی را برای بررسی و تصویب ارائه کرد. موارد کلیدی شامل نقشه راه برای بهره وری سبز 2.0، پیشرفت در چشم انداز APO 2025: فعالیت مکث و بازتاب، و ارزیابی مستقل آن و همچنین دستورالعمل های پیشنهادی برای یادداشت تفاهم و استانداردسازی ترتیبات شناسایی متقابل بین سازمان بهره وری آسیایی و سایر نهادها و به علاوه نهادهای صدور گواهینامه معتبر بر اساس مشارکت های روشنگرانه و تصمیمات توافقی نمایندگان بود.

از دیگر مصوبات این اجلاس تصویب اصولی بودجه اولیه برای دوسالانه 2025-26، برای اطمینان از اینکه سازمان بهره وری آسیای به ارائه خدمات تاثیرگذار به اعضای خود ادامه می دهد، بود.

تقدیر از چهره های بهره وری آسیا

یکی از مهمترین نکات برجسته 66 GBM مراسم اعطای جایزه APO 2024 در روز دوم بود که از افراد به دلیل مشارکت برجسته آنها در بهره وری در کشورهایشان و فراتر از آن تجلیل شد.

در مراسم شام خوشامدگویی که توسط میزبان یعنی کشور مالی مالزی برگزار شد، از نهادهای صدور گواهینامه معتبر APO در سنگاپور و تایلند به همراه جوایز ملی APO و قهرمانان بهره‌وری محلی تقدیر شد.

ارائه تجارب موفق بهره‌وری طی برگزاری اجلاس

هم چنین در سراسر این اجلاس، نمایندگان کشورهای عضو در سازمان بهره وری آسیایی، اهداف کشورهای خود را بیان کردند و بر تعهدات خود برای افزایش بهره‌وری مشارکتی در APO تاکید کردند.

شصت و ششمین GBM نقاط عطف قابل توجهی را رقم زد و دستاوردهای بهره وری را تحسین کرد، در حالی که زمینه را برای ابتکارات برای تقویت بنیان و پایداری APO و همچنین گسترش عضویت آن در سایر اقتصادهای آسیا-اقیانوسیه فراهم کرد.

نمایندگان خاطرنشان کردند که 67 GBM آتی، که قرار است سال آینده در اندونزی برگزار شود، به عنوان بستری برای به اشتراک گذاشتن پیشرفت ها بر اساس اقدامات توافق شده در GBM 66 عمل خواهد کرد.

با حرکت رو به جلو سازمان بهره وری آسیایی، این سازمان به ایجاد محیطی که در آن بهره‌وری و توسعه پایدار در خط مقدم رشد منطقه‌ای قرار دارد، متعهد می‌ماند و تضمین می‌کند که تلاش‌های جمعی به منافع ملموس برای همه اقتصادهای عضو تبدیل می‌شود.

بر اساس این گزارش، شصت و ششمین جلسه هیئت حاکمه سازمان بهره وری آسیایی (GBM) از 28 الی 30 ماه می در کوالالامپور پایتخت مالزی با حضور 50 مدیر و مشاوران از 20 کشور عضو سازمان بهره وری آسیایی و یک ناظر از انجمن بهره وری پان آفریقایی (PAPA) برگزار شد. دولت مالزی در طول این رویداد مهمان نوازی مثال زدنی از خود نشان داد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *