کم بازده‌ترین کشور جهان

رشد بهره‌وری نیروی کار ایالات متحده در بحبوحه کاهش مشارکت نیروی کار دچار رکود می‌شود. افزایش بهره‌وری کارگران محرک اصلی اقتصاد ایالات متحده بوده و دستمزدهای واقعی را افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از شارا، رشد بهره‌وری نیروی کار ایالات متحده در بحبوحه کاهش مشارکت نیروی کار دچار رکود می‌شود

افزایش بهره‌وری کارگران محرک اصلی اقتصاد ایالات متحده بوده و دستمزدهای واقعی را افزایش داده است.

تجزیه و تحلیل مک کینزی که در 16 فوریه منتشر شد، بیان کرد که از سال 2005، ایالات متحده رشد بهره‌وری کمتر از متوسط با میانگین تنها 1.4 درصد داشته است. این به دلیل کاهش نرخ مشارکت نیروی کار است.

در سه ماهه اول سال 2024، بهره‌وری نیروی کار بخش تجارت غیرکشاورزی ایالات متحده 0.3 درصد افزایش یافت که در مقایسه با رشد 3.5 درصدی سه ماهه قبل کاهش قابل توجهی داشت.

این نشان‌دهنده عملکرد پایین‌تر از متوسط است، زیرا میانگین بلندمدت رشد بهره‌وری نیروی کار ایالات متحده 2.17 درصد است.

متوسط رشد سالانه بهره‌وری نیروی کار در بخش تجارت غیرکشاورزی ایالات متحده 1.2٪ در سال 2023 بود که نسبت به -1.9٪ در سال 2022 بهبودی ناچیز است اما هنوز کمتر از میانگین تاریخی است.

بهره‌وری بخش تولید در ایالات متحده با کاهش متوسط سالانه 0.8 درصدی در سال 2023، کند بوده است. با این حال، در این بخش تغییراتی وجود دارد، به طوری که تولید بادوام کاهش بهره‌وری 2.0 درصدی را تجربه کرده است، در حالی که تولید غیرقابل تحمل 2.6 درصد افزایش داشته است.

از زمان همه‌گیری، بهره‌وری نیروی کار ایالات متحده با سرعت سالانه 1.5 درصد رشد کرده است و از سایر اقتصادهای پیشرفته که در آن رشد بهره‌وری اندک یا منفی بوده است، بهتر عمل کرده است.

بزرگترین و پربازده‌ترین شرکت‌های جهان

وقتی صحبت از سازنده‌ترین شرکت‌های جهان می‌شود، آمازون، PayPal Holdings (NASDAQ:PYPL) و Apple Inc. (NASDAQ:AAPL) را نمی‌توان پشت سر گذاشت. پلتفرم تجارت الکترونیک آمازون و ارائه محصولات گسترده، آن را به یک نیروی مسلط در خرده‌فروشی آنلاین تبدیل کرده است و 37.8 درصد از کل فروش خرده‌فروشی آنلاین در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

از اواسط سال 2023، آمازون بیش از 1.6 میلیون نفر را در سراسر جهان استخدام کرده است که آن را به چهارمین شرکت بزرگ ایالات متحده از نظر ارزش بازار تبدیل کرده است.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاری‌های آمازون از نزدیک به 1.6 میلیون شغل غیرمستقیم در زمینه‌هایی مانند ساخت و ساز و مهمان‌نوازی پشتیبانی کرده است.

در سه ماهه اول 2024، فروش خالص آنها 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به 143.3 میلیارد دلار رسید، بیش از انتظارات و درآمد خالص بیش از سه برابر شد و به 10.43 میلیارد دلار یا 0.98 دلار به ازای هر سهم رسید که از برآوردهای تحلیلگران 0.84 دلار پیشی گرفت.

به طور مشابه، PayPal Holdings, Inc. (NASDAQ:PYPL) یک پلتفرم فناوری پیشرو است. پی پال (NASDAQ:PYPL) شبکه جهانی گسترده‌ای را اداره می‌کند که از 31 دسامبر 2023، 426 میلیون حساب فعال را در حدود 200 بازار به هم متصل می‌کند.

از جمله 3.6 میلیارد دلار تنها در سال 2021. در سال 2021، PayPal تخصیص 535 میلیون دلار تعهد خود به برابری نژادی و عدالت اجتماعی را تکمیل کرد و متعهد شد 108 میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در حمایت از توانمندسازی اقتصادی زنان و دختران اختصاص دهد.

درآمد آنها در سه ماهه اول 2024 به 7.7 میلیارد دلار رسید که 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و درآمد عملیاتی با 17 درصد افزایش به 1.168 میلیارد دلار رسید.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *