آموزش بهره‌وری: مدل‌های کسب و کار برای زنان کارآفرین

سازمان بهره وری آسیایی، یک دوره آموزشی اینترنتی با عنوان «مدل های کسب و کار برای زنان کارآفرین (Business Models for Women Entrepreneurs) ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، افزایش نرخ تحصیل زنان و مشارکت اقتصادی به تدریج باعث تغییر موقعیت زنان در تجارت شده است. زنان بیشتری به جای کار در موقعیت‌های استخدامی تلاش می‌کنند مانند کارآفرینان و رهبران کسب‌وکار کارفرما باشند.

بر اساس گزارشی که توسط مانیتور جهانی کارآفرینی (GEM) انجام شده است، تخمین زده می‌شود که 163 میلیون زن در حدود 74 اقتصاد در سال 2016 کسب‌وکارهای جدیدی را راه‌اندازی کرده اند.

یکی از راه‌های ممکن برای ترویج کسب‌وکارهای زنانه، حمایت از زنان در توسعه مدل‌های تجاری موفق است. برای کارآفرینانی که یک کسب و کار راه اندازی می کنند، نمی توان بر اهمیت مدل کسب و کار بیش از حد تاکید کرد.

با این حال، در حال حاضر، اکثر کارآفرینان زن با صنعت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی در کسب‌وکارهای خانوادگی SME مرتبط هستند که با شیوه‌های سنتی واگذاری پیشینیان اداره می‌شوند.

از سوی دیگر، مشارکت فعال زنان روستایی در کسب و کار به طور قابل توجهی بر درآمد خانوار تأثیر می گذارد که به بهبود معیشت خانواده ها کمک می کند.

در این راستا، این دوره به منظور ایجاد قابلیت‌های کارآفرینان کشاورزی زن به عنوان مدیران عامل، متخصصان مدیریت و اپراتورهای شرکت‌های کشاورزی طراحی شده است که به شکوفایی اقتصاد روستایی کمک می‌کنند.

علاقه مندان برای بهره مندی از این دوره آموزشی خودآموز اینترنتی به این لینک مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

آموزش بهره‌وری: کشاورزی و تجارت محصولات ارگانیک

آموزش بهره‌وری: مکانیزاسیون مزرعه هوشمند

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *