ارتقای بهره‌وری بخش جواهرات در دستور کار پاکستان

برای رسیدگی به چالش های بهره وری پایدار در بخش جواهرات پاکستان، سازمان ملی بهره وری (NPO) پاکستان پروژه ای را در مورد ارتقای بهره وری برای بخش سنگ های قیمتی و جواهرات ترتیب داد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وب سایت سازمان بهره وری آسیایی، این پروژه خدمات تخصصی فنی حضوری در کشور پاکستان (TES) با حضور 190 شرکت کننده از اتاق بازرگانی و صنعت راولپندی، انجمن آموزش فنی و حرفه ای، دانشگاه مهندسی و فناوری، فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان، موسسه آموزش جواهر و جواهر (GIT) و موسسه طراحی مد پاکستان برگزار شد.

پاکستان پنجمین مخزن بزرگ سنگ های قیمتی را در جهان دارد، اما به دلیل قدیمی بودن روش های اکتشاف و تولید، از نظر صادرات در آسیا عقب مانده است.

این پروژه خدمات فنی تخصصی با هدف نوسازی سیستم‌های سنتی با معرفی تکنیک‌های تولید با منابع کارآمد و با کیفیت بالا، ضروری برای تغییر روش‌های استخراج، برش و پرداخت به منظور افزایش کیفیت و پایداری تولید سنگ‌های قیمتی بود.

این پروژه، شامل آموزش شناسایی و صدور گواهینامه جواهر، تکنیک های پیشرفته برش و پرداخت، جلسات عملی در مورد سنگ های قیمتی خشن و مدیریت تجهیزات بود.

شرکت کنندگان همچنین از بازارهای جواهرات و سنگهای قیمتی دیدن کردند و بهترین شیوه ها را در اسلام آباد، راولپندی، پیشاور، گیلگیت و لاهور به اشتراک گذاشتند.

این پروژه با سه مدرس متخصص از تایلند برگزار شد که بر رعایت استانداردهای بین المللی و مدیریت منابع تاکید کردند. این ابتکار گامی مهم در توجه به ظرفیتهای جواهرات پاکستان، ارتقای رشد اقتصادی و استفاده از تخصص GIT برای اتخاذ بهترین شیوه‌ها است.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *