تقویت اکوسیستم‌های استارت‌آپی در دستور کار کشورهای آسیایی

هشت نماینده از کامبوج، به نمایندگی از دولت، مؤسسات آموزشی و بخش خصوصی این کشور در یک بازدید مطالعاتی (IOSM) در زمینه تقویت اکوسیستم‌های استارت‌آپی: استراتژی‌های مراکز شتابدهی در اولان‌باتور مغولستان شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، این بازدید مطالغاتی بر عوامل موفقیت حیاتی که برنامه‌های مؤثر شتابدهنده ها در مغولستان را پشتوانه می‌کنند، تأکید کرد و دانش و تجارب درباره تأثیر اکوسیستم‌های استارت‌آپی و اصول رشد دهندگی مبتنی بر سیستم برای استارت‌آپ‌ها ارائه کرد.

مدرسان با تجربه گسترده در مربیگری و نظارت بر استارت‌آپ‌های در مراحل اولیه، روش‌ها و ابزارهای کلیدی مورد استفاده در برنامه‌های شتابدهندگی استارت‌آپها را ارائه کردند و عوامل موفقیت ضروری را مورد توجه قرار دادند. این جلسات عملی طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با استارتاپ ها و اکوسیستم های آنها را پوشش می داد و دانش عملی و استراتژی های عملی را ارائه می کرد.

طی بازدید از مراکز شتابدهی دولتی و خصوصی، نمایندگان با نقشه اکوسیستم استارتاپی مغولستان، سیاست توسعه بلندمدت Mongolia-Vision 2050 و قوانین و ابتکارات مربوطه در حمایت از اکوسیستم استارتاپی آشنا شدند.

همچنین شرکت کنندگان با تاکید مجدد بر ضرورت حمایت قوی از تفاهم نامه امضا شده بین اداره کل علوم، فناوری و نوآوری کامبوج و سوکراتوس (SOCRATUS)، با درک اهمیت آن برای همکاری و توسعه آینده ابراز کردند.

انتظار می رود که این تفاهم نامه نقش مهمی در ارتقای نوآوری، تحقیق و به اشتراک گذاری دانش بین کامبوج و مغولستان داشته باشد و در نتیجه بهره وری و رقابت استارت آپ ها را در هر دو کشور افزایش دهد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *