ارزیابی و بازنگری نقشه بهره‌وری مالزی

مرکز بهره وری مالزی (MPC) و سازمان بهره وری آسیایی (APO) اخیراً پروژه مشترکی را تحت برنامه ملی خاص در مورد بازنگری طرح بهره وری مالزی (MPB) آغاز کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بهره ور نیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، این پروژه از ژوئن 2024 وارد مرحله اجرا شد، زمانی که ارزیابی اجرای طرح های بهره وری Nexus تحت MPB در کوالالامپور صورت گرفت.

این تلاش مشترک، اثربخشی ابتکارات بهره‌وری Nexus را که در سال 2017 راه‌اندازی شده، ارزیابی می‌کند که در هدایت نوآوری‌های خاص بخش و افزایش بهره‌وری در 9 صنعت مختلف مؤثر بوده است.

این پروژه با سهامداران کلیدی ملی از جمله وزارت اقتصاد، وزارت سرمایه گذاری، تجارت و صنعت، اداره آمار مالزی، دبیرخانه Nexus بهره وری و نمایندگان صنایع مختلف، از طریق یک سری نظرسنجی و بحث و تبادل نظر درباره این پروزه تعامل خواهد داشت.

همه نگرشها و تجارب ارائه شده به توسعه یک نقشه راه بهره‌وری جامع کمک می‌کند، به چالش‌ها و فرصت‌های شناسایی‌شده برای تقویت بهره‌وری مبتنی بر بخش و سازمانی می‌پردازد.

محورهای MPB

در هفت سال پس از آغاز به کار، MPB بر پنج محور استراتژیک متمرکز شده است: نیروی کار، دیجیتالی شدن، مسئولیت پذیری صنعت برای بهره وری، اکوسیستم های قوی و اجرای قوی که با وجود پیشرفت های صورت گرفته، چالش های متعددی مانند تفکر سیستمی، مدیریت منابع، شکاف دانش و مهارت، موانع ارتباطی و پیچیدگی های سازمانی شناسایی شده است. این چالش ها مانع از اجرای یکپارچه ابتکارات شده است و نیاز به ارزیابی کامل برای افزایش کارایی دارد.

اهداف سه‌گانه هستند: ارزیابی اجرای پروژه، ارزیابی مسائل بهره وری، چالش ها، فرصت ها و اثربخشی پروژه ها؛ و یک نقشه راه بهره وری برای بهره وری Nexus ایجاد کنید.

دامنه آن نیز شامل تجزیه و تحلیل روندهای بهره وری با استفاده از داده های بهره وری ملی و سازمان بهره وری آسیایی و انجام مطالعات موردی در مورد بیشترین و کمترین اقدامات انجام شده در زمینه اقلام Nexus بهره وری است که توسط تیمی از مشاوران متشکل از کارشناسان محلی و بین المللی به رهبری پروفسور رابرت برونیگ از دانشگاه ملی استرالیا انجام شده است.

این پروژه نشان دهنده گامی مهم در دستیابی به هدف مالزی برای نرخ رشد بهره وری 3.7 درصدی سالانه و افزایش رفاه شهروندان است. همچنین مرکز بهره وری مالزی و سازمان بهره وری آسیایی با پرداختن به چالش‌ها و استفاده از تخصص متخصصان برجسته متعهد به ایجاد یک اقتصاد قوی و مولد برای آینده مالزی هستند.

جدول زمانی از آوریل تا دسامبر 2024، با نقاط عطف کلیدی از جمله مشارکت ذینفعان، توسعه نظرسنجی و تجزیه و تحلیل، و ارائه یافته‌ها به مرحله گزارش نهایی است. برنامه تعامل ذینفعان پیشنهادی، جلسات مفصلی را با مدیریت مرکز بهره وری مالزی، بخش‌های وزارت اقتصاد، و متخصصان Nexus بهره‌وری تشریح می‌کند و بر یک رویکرد جامع و فراگیر برای ارزیابی تاکید دارد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *