تجربه بهره‌وری: همکاری برای افزایش بهره‌وری و پایداری در صنعت نساجی و پوشاک ویتنام

بخش نساجی و پوشاک سنگ بنای اقتصاد ویتنام است که به عنوان یک صنعت کلیدی صادراتی عمل می کند. با این حال، این کشور با چالش‌های اساسی، از جمله کاهش صادرات به بازارهای عمده مانند اتحادیه اروپا و ایالات متحده، افزایش رقابت از دیگر کشورها و نیاز به تعادل بین حفظ نیروی کار ماهر و کارایی هزینه مواجه است. همچنین تقاضای فزاینده ای برای شیوه های تولید پایدار وجود دارد که مستلزم سرمایه گذاری قابل توجه در زمان و منابع است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، در فوریه 2024، کمیسیون استانداردها، اندازه‌شناسی و کیفیت ویتنام (STAMEQ) و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی (APO) با همکاری دانشگاه نساجی و پوشاک (ویتنام)، دانشگاه گریفیث و CSIRO (استرالیا)، پروژه‌ای تحقیقاتی و مشاوره‌ای را با هدف پیشبرد بهره وری و پایداری صنعت نساجی و پوشاک ویتنام انجام دادند.

این پروژه نشان دهنده گامی مهم در رسیدگی به چالش های پیش روی صنعت نساجی و پوشاک ویتنام و ایجاد پایه ای برای رشد پایدار و نوآورانه بود. با هدف، این پروژه شامل نقاط عطف کلیدی مانند کارگاه های تعامل با ذینفعان، مصاحبه ها و ارائه یافته ها برای گزارش نهایی خواهد بود. این یافته ها همچنین در کارگاهی که با همکاری STAMEQ و دانشگاه نساجی هانوی در سه ماهه آخر سال 2024 برگزار می شود، ارائه و منتشر خواهد شد.

بخش نساجی و پوشاک سنگ بنای اقتصاد ویتنام است که به عنوان یک صنعت کلیدی صادراتی عمل می کند. با این حال، این کشور با چالش‌های اساسی، از جمله کاهش صادرات به بازارهای عمده مانند اتحادیه اروپا و ایالات متحده، افزایش رقابت از دیگر کشورها، و نیاز به تعادل بین حفظ نیروی کار ماهر و کارایی هزینه مواجه است. همچنین تقاضای فزاینده ای برای شیوه های تولید پایدار وجود دارد که مستلزم سرمایه گذاری قابل توجه در زمان و منابع است.

این پروژه تحقیقاتی و مشاوره ای به دنبال ارائه یک نمای کلی از چشم انداز اقتصاد کلان فعلی، با تمرکز بر روندهای بزرگی بود که بر صنعت نساجی و پوشاک ویتنام تأثیر می گذارد. همچنین هدف آن طراحی یک استراتژی بلندمدت برای افزایش بهره‌وری در بخش با بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها، با تأکید خاص بر نقش محوری فناوری در افزایش بهره‌وری است.

اهداف کلیدی شامل شناسایی روندهای بزرگ موثر بر صنعت و توسعه سناریوهای آینده برای این بخش تا سال 2045 با استفاده از داده‌های منابع ملی و بین‌المللی، تکمیل شده با بینش‌های حاصل از مصاحبه‌های کارشناسان است.

دکتر هامین هیپ (Dr. Ha Minh Hiep)، سرپرست مدیر کل STAMEQ، سخنان افتتاحیه را ایراد کرده و از شرکت کنندگان، از جمله 40 نماینده صنعت، 25 کارشناس از دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و 25 مقام از وزارت دارایی، وزارت برنامه ریزی و سرمایه گذاری و وزارت امور خارجه استقبال و بر اهمیت استفاده از فناوری و نوآوری در صنعت نساجی برای افزایش بهره وری و رقابت در این عصر تحول دیجیتال تاکید کرد.

دکتر فام تو هین (Pham Thu Hien) از CSIRO استرالیا، به نمایندگی از تیم مشاور پروژه، مروری بر صنعت نساجی ویتنام و روندهای اصلی مانند شاخص های پایداری ESG، استانداردهای سبز با هدف دستیابی به انتشار خالص صفر، فناوری صنعت 4.0 و خریداران فعال را مورد توجه قرار داد و موضوعاتی درباره کار با کیفیت بالا، مواد پیشرفته و نوسانات تجارت جغرافیایی ارائه کرد.

در این کارگاه همچنین به موضوعات کلیدی مرتبط با توسعه پایدار در صنعت نساجی پرداخته شد، بخش انطباق و پایداری، Linea Aqua ویتنام، تولید نساجی پایدار را مورد بحث قرار داد، در حالی که دکتر نانگ گوک دای (Nong Ngoc Duy) از CSIRO استرالیا، سناریوهای رشد صنعت نساجی ویتنام را ارائه کرد.

نگوین تان نگان (Nguyen Thanh Ngan)، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه گروه ملی نساجی و پوشاک ویتنام، سیاست‌های کاهش انتشار کربن کشورهای مختلف و استراتژی‌های شرکت‌های نساجی را برای برآوردن این الزامات بررسی کرد. این کارگاه آموزشی همچنین به عنوان یک پایلوت برای مدیران و مشاغل برای به اشتراک گذاشتن بینش و بحث در مورد مسائل مبرم در صنعت نساجی عمل کرد.

در پایان این رویداد، دکتر هوانگ ژوان هیپ (Dr. Hoang Xuan Hiep)، رئیس دانشگاه صنعت نساجی و پوشاک هانوی، بار دیگر تاکید کرد که بهره‌وری و کیفیت از مهم‌ترین مسائل در صنعت نساجی است و اتخاذ استانداردهای سبز را برای افزایش رقابت‌پذیری و همسویی با روندهای جهانی فعلی ضروری دانست.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *