استخدام قابل توجه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اروپا

در حالی که موضوع استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ایران به چالشی نابهره ورانه بدل شده، اداره آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که ۸۳.۵ درصد از فارغ التحصیلان در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ شاغل  شده‌اند که به نسبت سال ۲۰۲۲ با ۸۲.۴ درصدی، افزایشی ۱.۱ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز، بر اساس اطلاعات به دست آمده از اداره آمار اتحادیه اروپا (یورو استات) این آمار مربوط به فارغ التحصیلان ۲۰ تا ۳۴ ساله‌ای می‌شود که تحصیلات خود را طی یک تا سه سال گذشته در سطوح آموزش متوسطه ​​یا عالی به پایان رسانده‌اند.

طی ۱۰ سال گذشته، نرخ اشتغال فارغ التحصیلان اخیر افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۳، این رقم ۷۴.۳ درصد بود و از آن زمان تا به امروز نرخ اشتغال به طور پیوسته در حال افزایش است.

تنها استثنا در این امر، کاهش  نرخ اشتغال در سال ۲۰۲۰ با رقم ۷۸.۷ درصد بود که در مقایسه با سال قبل از آن یعنی ۲۰۱۹ با رقم ۸۱ درصد و تحت تأثیرهمه‌گیری کووید ۱۹ کاهشی ۲.۳ درصدی را تجربه کرده بود.

نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان اخیر با تحصیلات متوسطه و عالی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳ یورو استات

همچنین در سال ۲۰۲۳، میان نرخ اشتغال فارغ التحصیلان با تحصیلات عالی (۸۷.۷ درصد) در مقایسه با افراد با تحصیلات متوسطه ​​(۷۸.۱ درصد) شکافی ۹.۶ درصدی وجود داشت.

کشور مالت دارای بالاترین نرخ اشتغال فارغ التحصیلان

نرخ کلی اشتغال فارغ التحصیلان در ۲۲ کشور اتحادیه اروپا بالای ۸۰٪ به ثبت رسیده است. اما کشور مالت با ۹۵.۸ درصد، هلند با ۹۳.۲ درصد و آلمان با ۹۱.۵ درصد به ترتیب سه کشور اروپایی دارای بالاترین نرخ اشتغال برای فارغ‌التحصیلان خود محسوب می‌شوند.

به همین ترتیب سه کشور ایتالیا با ۶۷.۵ درصد، یونان ۷۲.۳ درصد و رومانی ۷۴.۸ درصد پایین‌ترین نرخ اشتغال تحصیل‌کرده‌ها را ثبت کرده‌اند.

نرخ استخدام فارغ التحصیلان در سال ۲۰۲۳ به تفکیک کشورهای اروپاییاداره آمار اتحادیه اروپا (یورو استات)

منبع: یورونیوز

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *